• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کشته شدن 6 غیرنظامی در حمله فرمانده وابسته به حزب حکمتیار در ولایت تخار

کشته شدن 6 غیرنظامی در حمله فرمانده وابسته به حزب حکمتیار در ولایت تخار

مقامات کشورمان در ولایت تخار اعلام کردند که بر اثر حمله یک فرمانده حزب اسلامی حکمتیار به یکی از نمایندگان سنا در این ولایت دستکم 6 غیرنظامی کشته شدند.

قامات محلی در ولایت تخار اظهار داشتند که نیروهای تحت فرمان «بشیر قانت» فرمانده حزب اسلامی حکمتیار به «افضل شامل» نماینده سنا در ولایت تخار حمله کرده است.

بر اثر  این حملات فرمانده حزب اسلامی به نیروهای محافظتی نماینده سنا در ولسوالی «چاه‌آب» دست‌کم 6 غیرنظامی و یک محافظ کشته شدند.

منابع محلی به «آریانانیوز» گفتند که بر اثر این درگیری تمام فعالیت‌های دولتی به حالت تعلیق درآمد، مدارس تعطیل شدو کسی توان خروج از خانه را نداشت.

گفته می‌شود که بشیر قانت مرکز شهرستان چاه‌آب را هدف حملات راکتی قرار داده است و چندین خانه همچنین تعدادی مغازه نیز تخریب شده‌اند.

«حشمت‌الله مسلم» سرپرست فرماندهی پلیس تخار کشته شدن غیرنظامیان بر اثر این حملات را تائید کرده است.

این نخستین باری نیست که جنگجویان حزب اسلامی غیرنظامیان در تخار را هدف قرار می‌دهند، در یک سال گذشته دست‌کم 8 مورد حمله که ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت در این ولایت گزارش شده است.

گفتنی است که چند روز پیش نیز حمله جنگجویان حزب اسلامی به ولسوالی «رستاق» در تخار 10 کشته و 7 زخمی برجا گذاشت.

دولت همواره در واکنش به این حملات سکوت کرده است و با وجود شکایت‌های مردمی، مقامات کابل در سالهای اخیر از برخورد با جنگجویان حزب اسلامی خودداری می‌کنند.

این در حالی است که دولت تعدادی از فرماندهان محلی را در مناطق مرکزی و شمال کشور که از حمایت وسیع مردمی برخوردار بودند به‌اتهام مبارزه با افراد مسلح غیرمسئول سرکوب کرده است.

  پربازدید ترین