• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هیأتی برای بررسی پرونده تجاوز بر یک قابله به سمنگان فرستاده می شود

لوی سارنوالی کشور اعلام کرد که هیأتی را برای بررسی پرونده تجاوز جنسی بر یک قابله در ولایت سمنگان گماشته و این هیأت برای بررسی «همه جانبه، دقیق، و بی‌طرف» این پرونده، به این ولایت فرستاده خواهد شد.

مسوولان محلی ولایت سمنگان روز سه‌شنبه، 31 ثور از بازداشت 9 نفر به اتهام تجاوز جنسی بر یک کارمند صحی در این ولایت خبر دادند. این افراد متهم‌اند که پنج‌شنبه‌شب گذشته بر یک زن قابله در یک مرکز صحی واقع در روستای آب‌خورک ولسوالی روی‌دواب این ولایت تجاوز کرده‌اند. این خانم در همین مرکز صحی وظیفه اجرا می‌کرده است.

گفته شده است، این گروه که مسلح بوده‌اند، به بهانه بیماری وارد این مرکز صحی شده و بر این خانم قابله در برابر چشم بسته‌گانش تجاوز گروهی کرده‌اند.

اداره لوی سارنوالی روز چهارشنبه، اول جوزا، در خبرنامه‌ای اعلام کرده است که از میان افراد بازداشت شده، چهار نفر آن زیر سن‌ 18 سال اند و تحت «حجز» قرار گرفته‌اند و پنج نفر دیگر آن که کلان سال‌اند، در توقیف به سر می‌برند.     

 لوی سانوالی هم‌چنان گفته که سارنوالی استیناف ولایت سمنگان بررسی‌های خود را در این مورد آغاز کرده است. این اداره اطمینان داده است که این قضیه را به صورت جدی، بی‌طرف و همه جانبه در روشنی قانون بررسی خواهد کرد.

  پربازدید ترین