• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بغداد: هدف از حمله به کنسولگری ایران، از بین بردن روابط عراق و ایران است

 بغداد: هدف از حمله به کنسولگری ایران، از بین بردن روابط عراق و ایران است

وزارت خارجه عراق می‌گوید هدف از حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، آسیب رساندن به روابط دو کشور عراق و ایران بوده است.

در پی حمله گروهی آشوبگر به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف، وزارت خارجه عراق هدف از این اقدام را آسیب وارد ساختن به روابط عراق و ایران توصیف کرد و از معترضین خواست مراقب کسانی باشند که می‌خواهند اعتراضات را بی‌اعتبار کنند.

چهارشنبه شب، گروهی از مهاجمین نقابدار که به گفته منابع محلی از اهالی شهر نجف اشرف نبوده‌اند، با پخش مستقیم دوربین شبکه خبری العربیه سعودی به کنسولگری ایران در نجف یورش برده و بخش‌هایی از آن را به آتش کشیدند. العربیه در عراق ممنوع‌الفعالیت است.

گزارش‌ها حکایت از آن دارند که در جریان این حمله 47 نیروی امنیتی عراقی مجروح شده‌اند. از میزان آسیب‌های وارد شده به ساختمان کنسولگری خبری رسمی در دست نیست اما بنابر گزارش‌های رسانه‌ای، هیات دیپلماتیک ایران پیش از حمله مهاجمین از محل خارج شده بودند.

بر اساس گزارش منابع محلی، متجاوزین به کنسولگری ایران در شهر نجف، نه از اهالی این شهر بلکه عموما گروهی نقابدار بوده‌اند که با برنامه‌ریزی برای این اقدام و آتش‌افروزی به نجف آمده بودند.

عراق از ابتدای ماه اکتبر گذشته شاهد برخی اعتراضات به فساد و ناکارآمدی بود که با دخالت برخی طرف‌های خارجی از جمله آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی به صحنه آشوب و اغتشاش بدل شد.

  پربازدید ترین