• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عراق | آغاز هشتمین مرحله عملیات «ارادة النصر» علیه بقایای داعش

عراق | آغاز هشتمین مرحله عملیات «ارادة النصر» علیه بقایای داعش

فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق، صبح امروز، از آغاز هشتمین مرحله از عملیات «ارادة النصر» علیه تروریسم در پنج محور خبر داد.

هشتمین مرحله از عملیات «اراده النصر» (عزم پیروزی) علیه بقایای داعش در عراق، صبح امروز (یکشنبه - 29 دسامبر) در پنج محور آغاز شد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «رووداو»، این عملیات نظامی از کوه‌های «حمرین» و مناطق جنوب و غرب ولایت‌های کرکوک و صلاح‌الدین آغاز شد.

واحد اطلاع‌رسانی امنیتی در بیانیه‌ای به نقل از «عبدالامیر رشید یارالله» معاون فرماندهی عملیات مشترک اعلام کرد: به دستور نخست‌وزیر و فرماندهی کل نیروهای مسلح و تحت نظارت فرماندهی عملیات مشترک، صبح امروز 29 دسامبر (هشتم جدی)، هشتمین مرحله از عملیات ارادة النصر از پنج محور آغاز شد.

بر اساس این گزارش، محور نخست با فرماندهی عملیات نینوی، محور دوم با فرماندهی عملیات الجزیره، محور سوم با فرماندهی عملیات صلاح‌الدین، محور چهارم با فرماندهی عملیات دیالی و محور پنجم با مقر فرماندهی عملیات مشترک پیشرفته در کرکوک انجام می‌شود.

طبق این خبر، این مرحله با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش و نیروی ائتلاف بین‌المللی و الحشد عشائر و شماری از نهادهای امنیتی و اطلاعاتی انجام می‌شود.

این عملیات شامل بازرسی و پاکسازی مناطق و روستاها و تعقیب بقایای داعش و برقراری امنیت کامل در این مناطق است.

اواسط ماه سرطان گذشته، مرحله نخست عملیات ارادة النصر، عملیاتی گسترده با هدف پاکسازی مناطق محصور بین ولایت‌های صلاح‌الدین، نینوا و الانبار تا مرزهای بین‌المللی عراق و سوریه آغاز شد و تاکنون هفت مرحله از این عملیات در بخش‌های مختلف عراق با موفقیت انجام شده است.

دولت عراق، دهم دسامبر 2017، آزادسازی کلیه اراضی این کشور از دست داعش پس از سه سال نبرد را اعلام کرد و این روز با نام «یوم النصر» (روز پیروزی) در تقویم عراق ثبت و تعطیل رسمی شد اما عملیات‌های پاکسازی و تعقیب بقایای تروریست‌ها همچنان در مناطق مختلف این کشور ادامه دارد به ویژه که در سایه تظاهرات‌های مردمی جاری در عراق و ناآرامی‌های اخیر، برخی منابع از تلاش داعش برای تقویت خود تحت حمایت آمریکا خبر می‌دهند.

  پربازدید ترین