• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بمباران آمریکایی عراق چرا؟

 بمباران آمریکایی عراق چرا؟

یکشنبه شب هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا مقر لشکر 45 کتائب حزب الله را بمباران کردند و تعدادی از نیروهای کتائب را به شهادت رساندند. امریکا همچنین سوریه را نیز مورد حمله قرارداده است.

♦ بمباران هایی از این دست در منطقه مرزی عراق وسوریه در القائم توسط نیروهای امریکایی واسرائبلی مسبوق به سابقه است .اما امریکا رسما حملات امشب را عهده دار شد ودلیل ان را پاسخ به حملات حشد الشعبی به مواضعیش درعراق اعلام کرداین درحالی است که با گذشت چند روز ازهدف قرار گرفتن پایگاه امیکایی "کی1"درکرکوک این تنها امریکاست که ادعا می کند نیروهای حزب الله و حشد عامل هدف به این پایگاه بوده اند.

♦ دو شب پیش از سفر محرمانه پمپئو به پایگاه عین الاسد خبر داده شد که البته تکذیب شد اما تحرکات مشکوک دیشب در پایگاه های آمریکایی اگر چه به این شایعه دامن زده بود اما امروز معلوم شد این تحرکات بدون دلیل نبوده است.

♦ اینکه هواپیماهای درون از کجا برخاسته و القائم را هدف قرار داده اند اگرچه هنوز معلوم نیست اما انچه روشن است اینکه هر دو پایگاه امریکایی "عین الاسد "و"التنف" برای این عملیات می تواند محل ظن قرار گیرند چرا که هر دو این پایگاه ها به القائم دسترسی سهل الوصولی دارند.

♦ با بمباران یکشنبه شب به نظر می رسد دامنه چالش ها در عراق از زورازمایی های سیاسی به عرصه های دیگر نیز تسری یابد.

♦ نکته جالب توجه انکه علی رغم این حملات امریکا مدعی است سیادت و تمامیت ارضی عراق را مورد احترام قرار میدهد بنظر میرسد درنگاه امریکا نیروهای مخالف با اشغال عراق ودرصدر ان حشد الشعبی اساسا عراقی قلمداد نمیشوند وبهمین خاطر کاخ سفید بخود اجازه جنین جسارتهایی را داده والبته تهدید به تکرار ان دراینده نیز کرده است

  پربازدید ترین