• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تظاهرات مردم عراق علیه حملات اخیر امریکا؛ پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد

تظاهرات مردم عراق علیه حملات اخیر امریکا؛ پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شد

شهروندان عراقی در محکومیت حملات امریکا به مواضع حشد الشعبی تظاهرات و بر حمایت خود از نیروهای مردمی مدافع کشور تاکید کردند.

شهروندان عراق در شهرهای مختلف در محکومیت بمباران پایگاه الحشد الشعبی عراق توسط امریکا تظاهرات کردند.

شهرودان عراق با شعار ضدامریکایی فریاد می زند که شهر بغداد آزاد است و آزاد، امریکا باید بیرون شود، تمام دخالت های خارجی را در امور کشورمان رد می کنیم.

شهروندان عراقی همچنین به‌نشانه خشم از جنایت اخیر آمریکا و دخالت‌های مستمر آن در امور داخلی کشورشان پرچم آمریکا را به‌‌آتش کشیدند.

شامگاه یکشنبه هشتم جدی، مواضع «گردان‌های حزب‌الله» عراق وابسته به حشد الشعبی در شهر مرزی القائم ولایت الانبار (غرب عراق) هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفت که به شهید و زخمی شدن ده‌ها نفر از نیروهای مردمی منجر شد.

«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر دفتر عملیات مشترک حشد الشعبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: در نتیجه تجاوز جنایتکارانه به مواضع تیپ‌های 45 و 46 وابسته به حشد الشعبی در شهر القائم در ولایت الانبار شمار شهدا و مجروحان به 27 شهید و بیش از 50 مجروح افزایش یافته است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز بلافاصله پس از انجام این حمله، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور مواضع حشد الشعبی در نزدیکی شهر القائم را هدف حمله هوایی قرار داده است.

سران عراق، نمایندگان، گروه‌های سیاسی و فراکسیون‌های پارلمانی و شخصیت‌های مختلف عراقی این تجاوز آشکار آمریکا به مواضع نیروهای بسیج مردمی (حشد الشعبی) را محکوم و آن را نقض آشکار حاکمیت ملی کشورشان قلمداد کرده‌اند.

  پربازدید ترین