• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تاکید مرجعیت عالی دینی بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق

 تاکید مرجعیت عالی دینی بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق

مرجعیت عالی دینی عراق بر ضرورت احترام به حاکمیت این کشور و به نتیجه رسیدن پرونده تشکیل دولت جدید تاکید کرده است.

سید احمد صافی، نماینده مرجعیت عالی دینی در خطبه‌های نماز جمعه در کربلای معلی که در صحن مطهر حرم امام حسین(ع)‌برگزار شد، تصریح کرد: مرجعیت بر موضع خود مبنی بر ضرورت احترام به حاکمیت و ثبات تصمیم گیری سیاسی و یکپارچگی ارضی و مردمی عراق تاکید می‌کند.

نماینده مرجعیت افزود : همکاری طرف‌های مختلف برای پایان پرونده تشکیل دولت ضروری است.

مرجعیت عالی دینی بر ضرورت انجام اصلاحات واقعی که مردم خواهان آن هستند و در راه آن فداکاری کردند، تاکید کرده است.

سید احمد صافی گفت: مرجعیت دینی در عراق بر این عقیده است که تشکیل دولت جدید خیلی بیشتر از آنکه در قانون اساسی بر آن تصریح شده است، به تأخیر افتاده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که مراجع اقشار مختلف ملت عراق را به درک میزان خطراتی که هویت ملی و کار آنها را تهدید می کند فرا می خوانند و همه گروه ها را به همکاری برای حل بحران تشکیل دولت دعوت می کنند.

نماینده مرجعیت در نماز جمعه امروز کربلا همچنین تصریح کرد که مراجع دینی بر ضرورت احترام به حاکمیت و استقلال و وحدت ملی عراق تأکید می کنند و نقض حاکمیت این کشور را به هر بهانه و از سوی هر گروه و جناحی به شدت رد می کنند.

سید احمد صافی در ادامه گفت که مرجعیت دینی همچنین بر ضرورت اجرای اصلاحات واقعی – آنگونه که ملت می خواهند – تأکید می کنند.

وی همچنین با تأکید بر حق آزادی بیان مردم آنهم به طرق مسالمت آمیز گفت که مردم حق دارند آزادانه و به طور مسالمت آمیز و به دور از دیکته طرف های خارجی، دیدگاه خود را بیان کنند و خواستار حاکمیت مستقل باشند.

  پربازدید ترین