• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سومین جشنوارۀ ورزش های زمستانی در بامیان آغاز شد

سومین جشنوارۀ ورزش های زمستانی در بامیان آغاز شد

سومین جشنوارۀ ورزش‌های زمستانی با اشتراک ده‌ها ورزشکار در رشته‌های اسکی، اسنوبورد، کرولینگ، آیس اسکیت، اسکیتینگ و یخ‌ نوردی برای چهار روز از سوی اتحادیۀ ورزش‌های زمستانی و ادارۀ محلی بامیان در بندامیر نخستین پارک ملی کشور آغاز شده است.

برگزارکننده‌گان این جشنواره می‌گویند که جشنوارۀ ورزش‌های زمستانی از سه سال به این‌سو به هدف جذب گردشگران در بامیان و ترویج ورزش‌های زمستانی برگزار می‌شود.

اسدالله باتوری، مسئول اتحادیۀ ورزش‌های زمستانی، ولایت بامیان و به ویژه بندامیر را مکان مناسبی برای تمرین این‌گونه ورزش‌ها می‌داند.

به گفتۀ او، در این جشنواره‌ گروه 28 نفری از بانوان کوه‌نورد کشور نیز اشتراک کرده‌اند. این بانوان روی آبشارهای یخ‌زدۀ بندامیر با هم به رقابت می‌پردازند.

شگوفه بیات، یکی از این بانوان کوه‌نورد که از 5 سال به این‌سو در این بخش فعالیت می‌کند می‌گوید، گروه آنان بهترین مسابقۀ‌شان را روی یخ‌های بندامیر داشته‌اند. او می‌گوید، آرزو دارد که در آینده کوه‌‌های بابا و پامیر را فتح کند و با کوه‌نوردی پیام صلح را به دنیا برساند.

مقام‌های محلی بامیان، این ولایت را مناسب‌ترین جا برای برگزاری جشنواره‌های محلی، ملی و بین‌المللی می‌دانند. آنان می‌گویند که از هر جشنواره‌‌یی که سبب جذب گردشگری در بامیان شود و پیام صلح داشته باشد پشتی‌بانی می‌کنند.

عظیم فرید، ولسوال یکاولنگ یک بامیان در این جشنواره می‌گوید، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بامیان در تمام فصل‌های سال برای گردشگران دیدنی‌ست.

این در حالی‌ست که دو روز پیش دومین جشنوارۀ گردشگری زمستانی نیز برای یک ماه در بامیان آغاز شده است. موسیقی‌محلی، شعرخوانی، مسابقه اسکی، نمایشگاه صنایع دستی و نمایش سه‌بعدی بودا، شامل این جشنواره هستند.

  پربازدید ترین