• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دهمین دور رقابت های اسکی بانوان در بامیان برگزار شد

دهمین دور رقابت های اسکی بانوان در بامیان برگزار شد

دهمین دور رقابت‌های اسکی بانوان زیر نام «اسکی افغان» امروز (پنج‌شنبه، 8 حوت) از سوی فدراسیون ملی اسکی با همکاری ادارۀ محلی بامیان در درۀ فولادی در دامنۀ کوه بابا برگزار شد. همزمان با این دومین دور رقابت‌های اسکی چوبی پسران نیز در این ولایت برگزار شد.

مسئولان فدراسیون ملی اسکی می‌گویند، در بخش بانوان این رقابت‌ها 20 بانوی اسکی ‌باز به مصاف هم رفتند و در بخش اسکی چوبی نیز 53 اسکی‌ باز پسر باهم رقابت کردند.

فدراسیون ملی اسکی، هدف از برگزاری این رقابت‌ها را رشد و ترویج ورزش‌های زمستانی به ویژه اسکی در میان دختران و پسران و رساندن پیام صلح به جهانیان از این طریق، عنوان می‌کند.

در بخش اسکی بانوان ناظمه خیرزاد، بیگم و فریبا به ترتیب مقام‌های اول، دوم و سوم را به دست آورده‌اند و در بخش رقابت‌های اسکی چوبی رحمت‌الله، یاسین و نصرالله مقام‌های اول، دوم و سوم را کسب کرده‌اند.

ناظمه خیرزاد، قهرمان دهمین دور رقابت‌های اسکی افغان که از دو سال به این‌سو به ورزش اسکی روی آورده است می‌گوید که در نهمین دور این رقابت‌ها مقام چهارم را کسب کرده بود. او ام‌سال در یک رقابت اسکی در پاکستان مدال برنز گرفت.

رحمت‌الله، قهرمان رقابت اسکی چوبی می‌گوید که اسکی ورزش مورد علاقه‌اش است، اما به علت ناداری توانایی خرید لوازم اسکی را ندارد. رحمت‌الله و هم‌سالانش با استفاده از چوب و بشکۀ روغن اسکی ساخته و تمرین می‌کنند.

داوود کارگر، رئیس فدراسیون ملی اسکی کشور می‌گوید، اسکی بازان بامیانی با مشکلات و نبود امکاناتی چون پِست معیاری و لیفت روبه‌رواند، اما با آن هم توانسته‌اند که در رقابت‌های بیرون مرزی مدال بگیرند.

او تأکید می‌کند که برای از میان برداشتن مشکلات اسکی بازان با مسئولان المپیک کشور و نمایندۀ افغانستان در فدراسیون جهانی اسکی صحبت کرده‌ است.

قرار است دهمین دور رقابت‌های جهانی اسکی پسران فردا با اشتراک ده‌ها اسکی باز داخلی و خارجی در بامیان برگزار شود.

بامیان در مرکز کشور از ولایت‌های امن و برف‌گیر است که در یک دهۀ اخیر ورزش‌های زمستانی از جمله اسکی در میان جوانان این ولایت رشد خوبی داشته است. همه ساله رقابت‌های محلی، ملی و جهانی اسکی با اشتراک صدها اسکی باز داخلی و خارجی در این ولایت برگزار می‌شود.

  پربازدید ترین