• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نماینده عراقی: الحشد الشعبی سد بزرگی در برابر حملات داعش است

 نماینده عراقی: الحشد الشعبی سد بزرگی در برابر حملات داعش است

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق با اشاره به نقش الحشد الشعبی در مبارزه با داعش، تأکید کرد، اگر این نیروها از مناطق آزاد شده خارج شوند، بار دیگر این مناطق شاهد ناامنی خواهد بود.

«کاطع الرکابی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق از درخواست برخی طرفهای سیاسی برای خارج کردن نیروهای سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) از مناطق آزاد شده، انتقاد کرد.

الرکابی به پایگاه خبری المعلومه گفت که «درخواستهای خارج کردن الحشد الشعبی از مناطق آزاد شده، درست نیست و کسانی آن را مطرح می‌کنند، از خطر آن، درکی ندارند».

وی تأکید کرد که چنین افرادی، درک درستی از واقعیت مسائل امنیتی ندارند؛ زیرا نیروهای الحشد تا بدین لحظه، برای حمایت از این مناطق و جلوگیری از بازگشت مجدد تروریسم، خون داده‌اند.

این نماینده عراقی خاطر نشان کرد، الحشد الشعبی بخشی از ساختار رسمی امنیتی است که تحت فرمان، فرماندهی عالی امنیتی در عراق است.

الرکابی بر این باور است که هر گونه خروج الحشد از مناطق آزاد شده، عواقب خطرناکی دارد و باعث خواهد شد امنیت این مناطق، از بین برود.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد شده، به خاطر حجم کشتارهای داعش در آن، وضعیت دشواری دارد، خاطر نشان کرد، الحشد الشعبی دهها هزار نفر از خانواده‌های آواره را به مناطق آزاد شده بازگرداند.

این نماینده عراقی در پایان خاطر نشان کرد، الحشد الشعبی به سد بزرگی در برابر حملات داعش است و درخواست برای خروج این نیروها، تأثیر منفی بر امنیت آن خواهد گذاشت.

اخیرا برخی از جریان و طیفهای سیاسی مخالف جریان مقاومت در عراق، خواستار عقب‌نشینی نیروهای الحشد الشعبی از صحرای الانبار شده بودند.

«کریم المحمداوی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، درخواست برخی طرف‌های سیاسی مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای الحشد الشعبی از صحرای الانبار را خالی کردن مرزها دانست و از قصد بازگشت داعش به الانبار خبر داد و به این طرف‌ها هشدار داد که از طرح‌هایی که موجب تداوم تزلزل و بی‌ثباتی در کشور می‌شود، پرهیز کنند.

وی گفت: پشت پرده تکرار درخواست برخی طرف‌های سیاسی سنی مبنی بر عقب‌نشینی یگان‌های سازمان الحشد الشعبی از «القائم» و مرزهای سوریه، اهدافی امنیتی قرار دارد... از جمله این اهداف، تداوم بی‌ثباتی و ناامنی در این مناطق از طریق خالی ماندن مرزها و عدم نظارت و حمایت امنیتی بر آنها است که تاکنون مسئولیت آن بر گردن ارتش و سازمان الحشد الشعبی بود».

وی تصریح کرد: «تکرار چنین مطالبه‌ای جدید نیست، بلکه هربار که اختلافات سیاسی در کشور حاکم می‌شود، چنین درخواست‌هایی به عنوان برگه‌های فشار سیاسی طرح می‌شود که آمریکا را به باقی‌ماندن در عراق و داعش را به بازگشت به مناطق صحرایی [الانبار] ترغیب می‌کند».

«حمید الهایس» رئیس شورای نجات استان الانبار نیز درخواست‌ برخی طرف‌های سیاسی مبنی بر دور کردن الحشد الشعبی از مناطق غربی کشور یا انحلال آن را مشکل‌ساز دانست و گفت که دور کردن الحشد الشعبی از مناطق غربی، سرآغاز بازگشت داعش خواهد بود.

  پربازدید ترین