• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ترور مولوی نیازی، موید نفرت تروریست ها از صلح افغانستان است

ترور مولوی نیازی، موید نفرت تروریست ها از صلح افغانستان است

رایزن فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات شهادت مولوی محمدایاز نیازی عالم صاحب نفوذ و مورد اعتماد مردم افغانستان را نشانه نفرت آنها از صلح در افغانستان خواند.

"علی اصغر رضایی دستجردی" مسئول بخش فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات روز جمعه در مصاحبه با آوا گفت: شهادت مظلومانه این عالم وارسته نشان دهنده اوج محرومیت عالم دین و ارزش های اسلامی در ذهن، عملکرد و فضای فکری تروریستانی است که حتی به نماز مسلمانان هم رحم نمی‌کنند.

 وی با بیان اینکه این عالم دین در صف نماز ایستاده بود و به همراه دیگر نمازگزاران در مسجد به درجه رفیع شهادت نائل شد، عنوان کرد: یقینا جهت گیری که تروریستان در رابطه با شهادت این قبیل از عالمان دین که تمامی فکر، ذهن، قلم، توان و بیان شان را در راه تقریب امت اسلامی، اخوت و صلح سپری نمودند، نشان دهنده عمق نفرت دشمن از ایجاد صلح در این کشور می باشد.

 این فعال امور فرهنگی و کارشناس مسائل افغانستان همچنان با اشاره به شخصیت شهید مولوی نیازی بیان کرد: مطالعه سخنان و گفته های مولوی نیازی نشان دهنده این است که وی یکی از علمای برحق در حوزه تقریب مذاهب و اخوت اسلامی بود.

 رضایی دستجردی با اشاره به اینکه در ایام رحلت جانگداز امام خمینی (ره) که منادی تقریب امت اسلامی بود قرار داریم، بیان کرد که باید بدانیم که دشمنان دو کشور افغانستان و ایران، به هیچ عنوان تمایل ندارند که دوستی، مودت و اخوت اسلامی در بین مسلمانان جهان وجود داشته باشد و با ایجاد ترورهای کور، افتراق و جدا کردن علما از مردم به دنبال این هستند که همچنان بحران ها را در جوامع اسلامی حفظ کنند تا همیشه بتوانند به عنوان مزدوران ملت‌های غربی در منطقه، حضور خودشان را ثابت نگه دارند.

 مسئول بخش فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات همچنان، ابراز امیدواری کرد که خون این عالم شهید باعث ایجاد صلح، برادری و روشنگری شود تا بتواند مردم دوست و برادرافغانستان در جهت سپری نمودن افق بالایی از صلح و دوستی گام بیشتری بردارند.

 شهید محمد ایاز نیازی از علمای برجسته کشور و خطیب مسجد وزیر اکبر خان کابل در یک حادثه تروریستی در این مسجد وزیر به شهادت رسید.

  پربازدید ترین