• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ثبت 582 رویداد تازه کرونا؛ محدویت ها تا سه ماه دیگر تمدید شدند

 ثبت 582 رویداد تازه کرونا؛ محدویت ها تا سه ماه دیگر تمدید شدند

همزمان با افزایش روز افزون شمار مبتلایان به بیماری کوویدنزده در کشور حکومت در طرح تازه‌یی، بخشی از محدودیت را دوباره تمدید کرد و نیز محدودیت‌های تازه‌ دیگر را روی دست گرفته‌است.

در طرح تازۀ حکومت رعایت توصیه‌های بهداشتی الزامی گفته شده‌است و نیز آمده‌است که تمامی نهادهای آموزشی و تحصیلی، رستورانت‌ها، پارک‌های تفریحی، تالارهای عروسی و ورزشگاه‌ها در کشور برای سه ماه دیگر بسته خواهند بود.

بربنیاد این طرح، برگزاری مراسم و گردهمایی‌های بزرگ، رفت‌وآمد بس‌ها در شهرها نیز ممنوع خواهد بود.

پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی، رعایت فاصله دو متری، جلوگیری از تجمعات بیش از ده نفر، جلوگیری از بیرون شدن افراد کهن سال از خانه، ضد عفونی کردن محیط‌های کاری و فراهم ساختن وسایل بهداشتی برای کارمندان و کارگران در جریان کار و همچنان رعایت زمان کاری در نهادهای دولتی موارد استند که در این طرح الزامی گفته شده‌است.

این در حالی است که از میان 760 نمونه مشکوک ویروس کرونا در یازده ولایت کشور که در یک شبانه روز گذشته آزمایش شده‌اند، 582 نمونۀ آن مثبت تشخیص شده‌اند. در این مدت هژده بیماری جان باخته و 68 بیمار هم بهبود یافته‌اند.

بربنیاد آمارهای وزارت صحت‌عامه تاکنون 19 هزار551 رویداد مثبت ویروس کرونا در افغانستان ثبت شده‌اند. از این میان 1830 بیمار بهبود یافته و 327 بیمار هم جان باخته‌اند.

  پربازدید ترین