• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شیوع طاعون در مرز مغولستان و روسیه

شیوع طاعون در مرز مغولستان و روسیه

 مقامات مغولستان به دنبال شناسایی دو مورد ابتلا به طاعون، در مناطقی از این کشور با روسیه تدابیر شدید قرنطینه ای اعمال کردند.

بنابر خبرگزاری رسمی مغولستان، مرزهای غربی مغولستان قرنطینه شده و عبور و مرور وسایل نقلیه عمومی در آن به حالت تعلیق درآمده است.

گزارش ها حاکی است دو زن و مرد جوان در مغولستان بعد از مصرف گوشت گاو به طاعون مبتلا شده و در بیمارستان بستری هستند.

سال گذشته میلادی نیز در یکی از مناطق مغولستان سه نفر به طاعون مبتلا شدند به دنبال این بود که این بیماری در چین هم گزارش شد.

چند روز پیش نیز محققان چینی از شناسایی نوع جدیدی از آنفلوانزای خوکی در این کشور خبر داده بودند که احتمال همه گیری آن منتفی نیست ویروس از خانواده «اچ. ا. ان. 1» است که سابقه آن به همه گیری سال 2009 میلادی بر می گردد و «جی 4» نامیده می شود.

به گزارش ایرنا، محققان و پزشکان مرکز کنترل و پیشگیری چین می گویند که تحقیقات آنها نشان می دهد که این نوع جدید دارای همه عناصری است که می تواند باعث همه گیری برای انسان شود اما هنوز موردی از سرایت انسان به انسان مشاهده نشده است.

انتشار اخباری در مورد ابتلا به طاعون یا آنفلوانزای خوکی در شرایطی است که جهان با همه گیری کرونا دست و پنجه نرم می کند و تا کنون درمان یا واکسنی برای این بیماری پیدا نشده است.

  پربازدید ترین