• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش تند صلاح الدین ربانی به کنار گذاشته شدن از رهبری جمعیت اسلامی

واکنش تند صلاح الدین ربانی به کنار گذاشته شدن از رهبری جمعیت اسلامی

شماری از اعضای هیات رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان در جلسه‌ای به ریاست عطامحمد نور، رئیس اجرایی این حزب، اعلام کرده‌اند که صلاح الدین ربانی را از ریاست این حزب کنار گذاشته‌اند.

صلاح الدین ربانی حدود یک دهه پیش، پس از شهادت پدرش، برهان الدین ربانی، رئیس جمهوری پیشین، بنیانگذار و رهبر جمعیت اسلامی افغانستان، به عنوان سرپرست این حزب تعیین شد.

آقای ربانی امروز در واکنشی که در صفحه فیسبوکش نشر شده، برخی از اعضای هیات رهبری را که در جلسه دیروز شرکت داشتند، به "سوء استفاده از نام و نشان این حزب" متهم کرده و عضویت آنها را به حالت "تعلیق" درآورده است.

در بیانیه آقای ربانی گفته که عضویت عطامحمد نور، محمد یونس قانونی، کلیم الله نقیبی، عبدالحفیظ منصور، عبدالشکور واقف حکیمی، سید عنایت الله شاداب و عبدالستار مراد را در جمعیت اسلامی به حالت تعلیق در می‌آورد.

آقای ربانی گفته کمیته‌ایی را برای برگزاری کنگره این حزب "به شکل اصولی و مطابق مفاد مرامنامه و اساسنامه جمعیت" به زودی معرفی می‌کند.

آقای ربانی در این بیانیه بار دیگر مخالفت خود را با توافقنامه سیاسی میان عبدالله عبدالله و اشرف غنی ابراز کرده و گفته که بر "موضع قبلی خویش پیرامون حکومت برخاسته از تقلب تاکید می‌کنم و مجددا بیان می‌دارم که سهیم شدن در حکومت برآمده از تقلب، مشارکت در مهندسی تقلبات انتخاباتی" است.

  پربازدید ترین