• جمعه, 07 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

روسیه: «سیا» در قاچاق مواد مخدر در افغانستان دست دارد

روسیه: «سیا» در قاچاق مواد مخدر در افغانستان دست دارد

نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان با رد اتهامات آمریکا علیه این کشور درباره تبانی با طالبان، گفت سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در قاچاق مواد مخدر در افغانستان دست دارد.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت اطلاعات آمریکا که روسیه را به «تبانی» با طالبان متهم می‌کند خود در قاچاق مواد مخدر دست دارد.

کابولوف افزود: «رشوه‌های بی‌شماری در خصوص پروژه‌هایی که آمریکایی‌ها در افغانستان اجرا کرده‌اند، مطرح هستند. همچنین عناصر سازمان اطلاعات آمریکا (سیا) که به ما وصله می‌چسبانند خودشان در قاچاق مواد مخدر دست دارند.»

وی خاطرنشان کرد: آنها هواپیماهایی دارند که از قندهار و بگرام بدون هیچ بازرسی به هر مکانی از جمله آلمان و رومانی پرواز می‌کنند، چطور می‌شود؟ این یک نوع تجارت است. هر شهروندی در کابل می‌تواند این را برای شما روایت کند حتی از افراد تنبل که خیلی در رفت‌وآمد نیستند نیز بپرسی به شما پاسخ خواهند داد.

پیشتر روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مسؤولان سازمان اطلاعات آمریکا ادعا کرده بود، سازمان اطلاعات نظامی روسیه به افراد مسلح مرتبط با طالبان در ازای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان «جایزه» پیشنهاد کرده‌ بود.

همچنین رئیس جمهور آمریکا چندین بار این اتهام را رد کرد و گفت که هیچ گزارشی از دخالت روسیه برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان وجود ندارد.

به نوشته تاس، این در حالی است که دادگاه عالی روسیه طالبان را در سال 2003 در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده و هرگونه همکاری با این گروه را ممنوع کرده است.

  پربازدید ترین