• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

نبیل: زندانیان طالبان برای بقای کرسی چند سیاستمدار ارگ نشین آزاد می شوند

 نبیل: زندانیان طالبان برای بقای کرسی چند سیاستمدار ارگ نشین آزاد می شوند

 رئیس پیشین امنیت ملی کشور گفت که زندانیان طالبان برای بقای کرسی چند سیاستمدار ارگ‌نشین آزاد خواهند شد و دولت می‌خواهد مسئولیت آزادی این زندانیان را به دوش مردم بیندازد.

«رحمت‌الله نبیل» رئیس پیشین امنیت ملی کشورمان با انتشار پیامی در فیسبوک نوشت که واگذاری صلاحیت آزادی 400 زندانی طالبان به لویه‌جرگه مشورتی صلح چیزی جز فریب افکار عمومی و ضایع کردن وقت مردم و حیف و میل اموال عمومی نیست.

وی افزود که نتیجه لویه‌جرگه را از اکنون نیز همه می‌دانند؛ دولت 400 زندانی طالبان را آزاد خواهد کرد و مسئولیت آن را به دوش مردم افغانستان می‌اندازد و امتیاز آزادی این زندانیان را نیز چند سیاستمدار ارگ‌نشین بخاطر بقای کرسی و جایگاه خود می‌برند.

نبیل ادامه داد که برپایی این نشست هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت و تاکید کرد که برقراری صلح واقعی با  حسن نیت، مدیریت شفاف و فراگیر و ایجاد فضای اعتماد ملی تامین می‌شود، نه با نشست‌های ساختگی و دولتی که بخش عظیم آن را ماموران حقوق بگیر دولت در بر بگیرد.

رئیس پیشین امنیت ملی اظهارداشت که اگر دولت واقعا خواستار صلح بود به جای مطرح کردن لویه‌جرگه‌ مشورتی (دولتی) همه‌پرسی‌ ملی را راه می‌انداخت و افزود که اگر همه‌پرسی در افغانستان انجام شود مردم خواستار برکناری رئیس جمهور خواهند بود.

  پربازدید ترین