• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کرونا | ابتلای حدود 100 هزار طفل در آمریکا تنها در دو هفته

کرونا | ابتلای حدود 100 هزار طفل در آمریکا تنها در دو هفته

طبق جدیدترین آمار، در دو هفته پایانی ماه ژوئیه دست‌کم آزمایش کرونای 97 هزار طفل در آمریکا که اغلب آن‌ها کودک رنگین‌پوست ساکن ایالت‌های غربی و جنوبی هستند، مثبت شده است.

بنا بر گزارش آکادمی اطفال و انجمن شفاخانه اطفال در آمریکا، آزمایش کرونای دست‌کم 97 هزار کودک در این کشور در دو هفته پایانی ماه ژوئیه مثبت شده است.

طبق این گزارش همچنین در مجموع آزمایش 338 هزار و 982 کودک از ابتدای همه‌گیری کرونا در این کشور مثبت شده است. این آمار به آن معناست که بیش از یک چهارم آزمایش‌های کودکان تنها در دو هفته مثبت بوده است.

این در حالی است که رئیس‌جمهور آمریکا خواستار بازگشایی مدارس است و این مسئله باعث اختلافاتی بین موافقان و مخالفان بازگشایی مدارس در ایالات متحده شده است.

بنابر این گزارش بیش از هفت نفر از هر ده طفل مبتلا از ایالت‌های جنوبی و غربی این کشور هستند. به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، این آمار می‌تواند حتی بیشتر هم باشد زیرا آمار کامل تگزاس و اطلاعات بخش‌هایی از ایالت نیویورک در خارج از شهر نیویورک احتساب نشده است.

 بر اساس این گزارش، ایالت‌های میزوری، اوکلاهما، آلاسکا، نوادا، آیداهو و مونتانا بیشترین تعداد ابتلای اطفال در دوره زمانی مذکور را ثبت کرده‌اند. در مقابل، شهر نیویورک، ایالت نیوجرسی و سایر ایالت‌های شمال شرقی جایی که در ماه‌های مارس و آوریل شاهد خیزش کرونا بودند، در این دوره کمترین میزان افزایش ابتلای اطفال را تجربه کردند.

از بین اطفال مبتلا شده، چهل درصد لاتین‌تبار و هیسپانیک، سی‌وسه درصد سیاه‌پوست و تنها سیزده درصد سفید پوست بوده‌اند. ده طفل مبتلا جان خود را از دست دادند و حدود دو سوم آن‌ها به بخش مراقبت ویژه فرستاده شدند.

در این گزارش ذکر شده که کودکان به ندرت به نوع سخت این بیماری مبتلا می‌شوند اما در گزارش دیگری که توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا منتشر شده این نکته مورد تاکید قرار گرفته که تهدید ناشی از بیماری کووید-19 با نام سندروم التهاب چند سیستمی در کودکان یا MIS-C به شکلی نامتناسب اطفال رنگین پوست را تحت تاثیر قرار داده است.

بنابر اعلام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در 24 ساعت گذشته، با مرگ 517 نفر جدید بر اثر ابتلا به کرونا، مجموع قربانیان این ویروس در ایالات متحده آمریکا به 162 هزار و 938 نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در شبانه روز گذشته، دستکم 47 هزار و 18 نفر جدید به ویروس «کووید-19» مبتلا شدند و آمار کلی مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به پنج میلیون و 44 هزار و 769 نفر افزایش یافت.

 برآوردهای وبگاه «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد تعداد کسانی که در جهان به ویروس «کووید19» مبتلا شده‌اند امروز (دوشنبه) از 20 میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر 20,026,161 نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و 734,020 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده‌اند. در مقابل اما حدود دوازده میلیون و نهصد هزار نفر از بند این بیماری رهایی پیدا کرده و سلامت خود را به دست آورده‌اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارد.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» در تحلیل روند شیوع کروناویروس در ایالات متحده بر طبق آمار و ارقام روزانه و هفتگی مبتلایان به ویروس کرونا و قربانیان این ویروس پیش‌بینی کرده است که ظرف یک ماه آینده، مجموع مبتلایان به ویروس «کووید-19» در آمریکا به 6 میلیون و 206 هزار و 230 نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور به 206 هزار و 449 نفر افزایش یابد.

  پربازدید ترین