• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رحمت الله نبیل: فیصله ی لویه جرگه مهر تأییدی بر معاملات شرم آور و زیان بار بود

 رحمت الله نبیل: فیصله ی لویه جرگه مهر تأییدی بر معاملات شرم آور و زیان بار بود

رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی، تأکید کرده است که توقع مردم از نخبگان سیاسی، ابراز جسورانه‌ی حقایق و ایستادگی در خط منافع‌ ملى است؛ نه پوشانیدن حقایقى‌ که سبب به معامله گرفتن تمام ارزش‌هایی می‌شود که همه را به این جایگاه رسانیده است.

آقای نبیل، روز سه‌شنبه (21 اسد)، با نشر یادداشتی در برگه‌ی فیس‌بوکش، گفته است که مردم افغانستان با عدم اشتراک در انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته، ثابت کردند که هم از امارت اسلامى نوع پاکستانى و هم از فریب‌کارى‌هایی به نام جمهوریت که آخرین نمونه‌اش در جرگه‌ی مشورتى صلح اتفاق افتاد، خسته اند.

او افزوده است: «جرگه‌ی مشورتی حکومتی، در دو‌ روز اخیر، دو پیام عمده و روشن داشت که اول آن، مهر تأییدی بود بر رهایى 400 زندانى که قبلاً تعهد شده بود. دوم آن هم تماس نگرفتن روى موضوعات بسیار مهم ملى از جمله معاملات پنهانى حکومت افغانستان با پاکستان‌ بود.»

به گفته‌ی آقای نبیل، فیصله‌ی اعضای لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح، مهر تأییدی روی معاملات شرم‌آور و زیان‌بار بود؛ اما این که در برابر این معاملات براى افغانستان چه سودی می‌رسد، باید به آن پاسخ داده شود.

این در حالی است که رییس‌جمهور غنی، در آغاز هفته‌ی جاری، به منظور بحث و مشوره در مورد آزادی 400 زندانی طالب خطرناک که پیش از این گفته بود، صلاحیت آزادی آن‌ها را ندارد، لویه‌جرگه‌ی مشورتی صلح را برگزار کرد. این جرگه، فیصله کرد تا زندانیان خطرناک طالب، آزاد شوند.

  پربازدید ترین