• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شرکت مخابراتی MTN در افغانستان تعطیل می شود

سایت خبری "تیک سنترال" به نقل از مسوولان شرکت مخابراتی "MTN" گزارش داد که این شرکت علاوه بر افغانستان، فعالیت خود را در کشورهای سوریه و یمن نیز متوقف می‌کند.
این شرکت تأکید کرده است که فعالیت مخابراتی خود را در کشورهای افریقایی متمرکز می‌کند.
شرکت مخابراتی MTN افریقایی و هشتمین شرکت مخابراتی بزرگ در جهان است. این شرکت افریقایی در سراسر جهان حدود 240 میلیون مشترک دارد.
پیش از این گزارشی مبنی بر اینکه شرکت مخابراتی ام تی ان به طالبان و القاعده رشوه پرداخت می‌کند، نشر شده بود.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که راب شاتر، مدیر اجرایی این شرکت بین المللی آفریقای جنوبی به رسانه‌ها گفته که می‌خواهد فعالیت‌هایش را در قاره آفریقا متمرکز بسازد.
آقای شاتر گفته اولویت این شرکت خروج از سوریه، افغانستان و یمن است. در روزهای اخیر 75 درصد سهام خود در سوریه را واگذار کرده است.
سهام ام‌تی‌ان در شش ماه دوره اپیدمی کرونا تا 9.4 درصد رشد داشته است. مدیر اجرایی شرکت افزوده که شرکت ام‌تی‌ان در خاورمیانه در موقعیت خوبی است اما "بخش کوچکی در یک محیط پیچیده" بوده است.
به گفته آقای شاتر این شرکت درصدد واگذاری 49 درصد سهامش در شرکت ایرانی "ایرانسل" است. او از جمله دلایل تغییر جهت از خاورمیانه را کاهش ارزش پول برخی کشورهای منطقه خواند.
شرکت ام‌تی‌ان در سال 2006 وارد بازار مخابراتی افغانستان شد و یکی از شرکت‌های عمده در این کشور شمرده می‌شود.

وزارت تکنالوژی معلوماتی، مخابرات افغانستان با نشر خبرنامه‌ایی گفته که "براساس معلومات و ارتباط کاری که با شرکت‌های مخابراتی از جمله شرکت ام‌تی‌ان دارد، نشر این اخبار مبنی بر توقف فعالیت این شرکت در افغانستان را "نادرست و بی‌اساس" می‌خواند.

شرکت ام‌تی‌ان در سال 2006 وارد بازار مخابراتی افغانستان شد و یکی از شرکت‌های عمده در کشور شمرده می‌شود.

  پربازدید ترین