• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش گروه های مقاومت عراق به نشست الکاظمی با مقامات آمریکایی و عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی

 واکنش گروه های مقاومت عراق به نشست الکاظمی با مقامات آمریکایی و عادی سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی

 گروه‌های مقاومت عراق در بیانیه‌ای مشترک به نشست «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق با مسئولان آمریکایی در واشنگتن و همچنین عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند.

به نقل از المیادین، گروه‌های مقاومت عراق پنجشنبه شب با صدور بیانیه‌ای به دیدار مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور با مقامات آمریکایی در واشنگتن واکنش نشان داده و اعلام کردند که از الکاظمی انتظار می رود که نماینده عراق و ملت غیور آن باشد.

در ادامه بیانیه مشترک گروه‌های مقاومت عراق درباره سفر الکاظمی به آمریکا آمده است: انتظار نداریم که الکاظمی با طرح ها و سناریوهای توسعه طلبانه جدید آمریکا، از واشنگتن به کشورش بازگردد.

گروه های مقاومت با بیان اینکه اولویت بغداد اخراج نظامیان اشغالگر از عراق است، تاکید کردند که الکاظمی باید اجرای مصوبه پارلمان عراق برای پایان اشغالگری آمریکا را در راس اولویت‌های کاری خود قرار دهد.

در ادامه بیانیه آمده است: از اینکه سفر نخست وزیر عراق به آمریکا، اجرای مصوبه اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی را تضمین نکرده است، غافلگیر شدیم.

گروه های مقاومت افزودند: اگر در واشنگتن روی اخراج نیروهای آمریکایی از عراق توافق حاصل نشود، ما این حق را داریم که منافع آمریکا را در این کشور هدف قرار دهیم.

در این بیانیه همچنین به عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی اشاره شد و در آن آمده است: ما عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کنیم و با حکام و رژیم های خائن که ابزاری ارزان قیمت برای ادامه اشغالگری محسوب می شوند، برخورد خواهیم کرد.

گروه های مقاومت عراق عنوان کردند که هیات های اسرائیلی در بغداد با فرماندهان و مسئولان آمریکایی و عراقی جهت هماهنگی برای ایجاد آشوب و تخریب در کشور دیدار  و گفت‌وگوکردند.

در پایان این بیانیه به عراقی‌ها هشدار داده شده که مراقب سیطره رسانه‌ای و ارتش‌های الکترونیکی آمریکا و رژیم صهیونیستی که فرهنگ و ارزش‌های عراق را هدف قرار داده است، باشند.

  پربازدید ترین