• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

بن زاید و بن سلمان، جنگ آشکار علیه اعتقادات اسلامی آغاز کرده اند

بن زاید و بن سلمان، جنگ آشکار علیه اعتقادات اسلامی آغاز کرده اند

نائب رئیس جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی 1948 گفت که ولی‌عهد سعودی و ولی‌عهد ابوظبی با اقدامات خود علیه مسجد الاقصی، با اعتقادات مسلمانان وارد جنگ شده‌اند.

«کمال الخطیب» نائب رئیس جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی 1948 به شدت از عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

الخطیب به پایگاه خبری «عربی-21» گفت: «آنچه محمد بن زاید با حمایت محمد بن سلمان انجام می‌دهد، جنگ آشکاری علیه اعتقادات اسلامی ماست».

وی با بیان اینکه فقط مسلمانان در مسجد الاقصی صاحب حق هستند، تصریح کرد، بن زاید از طریق قبله نخست مسلمانان جهان قصد دارد از حمایت و پشتیبانی آمریکا و رژیم صهیونیستی برخوردار شود.

این مسئول فلسطینی ادامه داد: [بن زاید به آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌گوید] از ما پشتیبانی و حمایت لازم را کنید و ما بیشتر از آن چیزی که می‌خواهید به شما می‌دهیم. چه چیز فراتر از آن چیزی است که از مسجد الاقصی می‌خواهند: [این همان] اعطای حق آنان برای اقامه نماز در داخل آن (مسجد الاقصی) یا ایجاد معبدی در داخل آن است».

الخطیب خاطر نشان کرد: «این اقدام، زشت‌ترین، بدترین، حقیرانه‌ترین و وقیحانه‌ترین چیزی بود که می‌توانست از یک مسلمان یا عرب در گذشته یا حال، سر بزند».

وی درباره روابط صهیونیست‌ها با امارات نیز گفت: «مشخص است که این روابط، چندین ساله بوده است. آنان این مرد (بن زاید) و گرایشاتش را می‌شناختند و از توانایی برای فشار به او اطلاع داشتند».

الخطبی در پایان خاطر نشان کرد: «اینها چه کسانی هستند؟ بن زاید کیست؟ کسی که نه پول کم دارد و امکانات، ولی خود را این گونه ارزان می‌فروشد و به عقاید مسلمانان درباره مسجد الاقصی خدشه وارد می‌کند».

امارات و رژیم صهیونیستی به تازگی به توافقی برای عادی سازی روابط دست یافتند. این توافق با موج گسترده‌ای از محکومیت، خشم و انزجار مواجه شد.

«اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به این توافق گفت توافق امارات، خنجری از پشت به ملت فلسطین است، ولی این ملت هرگز تسلیم نخواهد شد.

  پربازدید ترین