• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

همسنگر شدن مقاومت فلسطین و لبنان

 همسنگر شدن مقاومت فلسطین و لبنان

 "عادی‌سازی فرود آمدن پشت خطوط تاریخ و جغرافیاست"، این توصیف رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از توافق عادی‌سازی امارات و اسرائیل است که آن را در نشست دبیرکل‌های گروه‌های فلسطینی که در بیروت برگزار شد، عنوان کرد.

سفر هیئت جنبش حماس به لبنان بار دیگر نگاه‌ها را معطوف عمق مبارزه تاریخی و دوشادوش لبنان و فلسطین معطوف کرد و با آوارگان در اردوگاه‌های جنوب لبنان تجدید میثاق شد. از سوی دیگر، دیدار "سیدحسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان با "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس حمایت از مقاومت فلسطین و مقاومت در برابر توطئه‌های آشکار و پنهان علیه فلسطین را مورد تأکید قرار داد. انسجام مقاومت فلسطین و لبنان در جریان این سفر، تصویری را به نمایش گذاشت که ملت فلسطین در این روزها به‌ویژه بعد از توافق ننگین امارات با رژیم صهیونیستی به آن نیاز دارند.

دیدار هنیه با سیدحسن نصرالله به مثابه پاسخ به تمامی کسانی است که بر حذف قضیه فلسطین، عادی‌سازی و تسلیم شدن چشم دوخته‌اند. مقاومت آتش زیر خاکستر است و کسانی که به دنبال یاری رساندن به قضیه فلسطین هستند از مرزهای جغرافیایی، مذهب و ملیت عبور می‌کند، چرا که طمع‌ورزی‌های اسرائیل و سیاست آمریکا دارای ابعاد استراتژیکیِ فراتر از مرزهای فلسطین است و هدف نخست آن، ساقط کردن محور مقاومت و تضعیف توان آن است.

سفر رئیس دفتر جنبش حماس به بیروت و دیدارش با سیدحسن نصرالله تأکیدی بر قرار گرفتن لبنان در کنار مقاومت فلسطین و حمایت نامحدودش از قضیه فلسطین است. این سفر در شرایط بسیار حساس لبنان و مقاومت لبنان انجام شده است؛ چرا که کشورها و طرف‌های متخاصم بر خلع سلاح مقاومت لبنان و سلب حاکمیت و استقلال سیاسی لبنان متمرکز شده‌اند.

این سفر، بر سرنوشت مشترک، سلاح مشترک و اراده دوگانه در رویارویی با رژیم اشغالگر اسرائیل و نیروهای استکباری، که عادی‌سازی را ضامن بقای‌شان در کرسی قدرت می‌دانند، تأکید کرد.

  پربازدید ترین