• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

ایران حمله تروریستی امروز در کابل را محکوم کرد

ایران حمله تروریستی امروز در کابل را محکوم کرد

خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی صبح امروز علیه کاروان حامل معاون اول رئیس جمهور غنی را محکوم کرد.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) حمله تروریستی صبح امروز علیه کاروان حامل معاون اول رئیس‌جمهور را محکوم کرد.

این دیپلمات ارشد ایرانی این سوء قصد را با توجه به در پیش بودن آغاز گفت‌وگوهای بین الافغانی، اقدامی از سوی دشمنان صلح و ثبات در افغانستان برشمرد.

وزارت داخله صبح امروز به کاروان موترهای «امرالله صالح» معاون اول رئیس جمهور غنی در شهر کابل خبر داد. «طارق آرین» سخنگوی وزارت داخله در این باره گفت که تاکنون در این حادثه 10 نفر کشته و 12 تن دیگر زخمی شده‌اند.

محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان اول ماه سنبله/شهریور نیز با ابراز نگرانی از گسترش ناامنی‌ها در افغانستان و به ویژه انفجارها در کابل، گفته بود: برقراری صلح و استقرار ثبات نه تنها مطالبه عمومی مردم، دولت و جریانات مختلف افغانستان بوده، بلکه یک نیاز در مسیر توسعه همکاری های منطقه ای و دستیابی به امنیت جمعی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به مصوبات لویه جرگه اخیر مشورتی صلح در افغانستان، ضرورت مساعد کردن برگزاری مذاکرات بین الافغانی را با هدف دستیابی به توافق مورد تاکید قرار داد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را به منظور ارائه همکاری در برگزاری این مذاکرات اعلام کرد.

در هفته‌ای که گذشت نیز محمدابراهیم طاهریان‌فرد نماینده ویژه وزیر امور خارجه ایران در امور افغانستان در رأس هیأتی به کابل آمد و با مقامات ارشد کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد. سفر هیأت ایرانی به کابل در راستای پیگیری سیاست‌ اصولی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اهمیت برقراری ثبات پایدار با تاکید بر قانون اساسی و به منظور رایزنی با مقامات ارشد کشور صورت گرفت و در همه دیدارها بر ضرورت وحدت کلمه و وفاق ملی نیروهای سیاسی افغانستان  و اهمیت برقراری صلح به عنوان مقدمه امنیت و توسعه پایدار و قابل محاسبه تأکید شد.

  پربازدید ترین