• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دست و پا زدن اخیر آمریکا در افغانستان بیانگر بحران همه جانبه این کشور است

دست و پا زدن اخیر آمریکا در افغانستان بیانگر بحران همه جانبه این کشور است

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی گفت: امروز آمریکا دچار بحران همه‌جانبه شده است و این دست و پایی هم که در افغانستان می‌زند حکایت از آن دارد.

به گزارش تسنیم ، اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در دیدار محمدحسن جعفری دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان با اشاره به آبادانی افغانستان اظهار داشت: افغانستان باید توسط افغانستانی‌ها آباد شود، اینکه کشور دومی افغانستان را آباد کند این که کار خوبی نیست.

وی ادامه داد: به نظر بنده در توده مردم عادی این کشور از درگیری های داخلی در افغانستان خسته شده اند، در انتخابات این کشور شاهد هستیم که مردم شرکت بسیاری کم رنگی دارند؛ به آرای آقایان اشرف غنی و عبدالله عبدالله توجه کنید این تعداد رأی برای یک نماینده مجلس ایران نیست.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: یک تشکل سیاسی مذهبی در مسیر بنیان و خواست یک جامعه حرکت می‌کند، اگر افغانستان نیز در این مسیر قدم بردارد و حرکت کند برنده است.

بادامچیان افزود: اگر حزب رفاه ملی بتواند منادی خواست مردم این کشور باشد قطعاً هم این حزب پیروز است و هم مردم به اعتماد خواهند کرد.

وی تأکید کرد: امروز آمریکا دچار بحران همه جانبه شده است و این دست و پایی هم که در افغانستان می‌زند حکایت از آن دارد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی ایران به توافق بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: بحرین و امارات نوکران آمریکا هستند و به نوعی به گوسفندان آمریکا در منطقه تبدیل شده‌اند.

بادامچیان تصریح کرد: به تبعیت از امام (ره) به شما می‌گویم که ریشه حرکت آمریکایی و دارو دسته آنها در افغانستان از خاک بیرون زده است.

وی ادامه داد: اگر دولت آقایان غنی و عبدالله قدرت داشتند زندانیان آمریکایی را آزاد نمی‌کردند، اگر پشتوانه مردم را به همراه داشتند و این رأی کم را نداشتند هرگز با آمریکا سازش نمی‌کردند.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی ایران با تأکید بر اینکه آمریکا در افغانستان دچار بحران همه جانبه شده است، گفت: شما شاهد دعوای ترامپ و بایدن هستید، این گونه به نظر می رسد که در خانه چند کودک در حال جدل با یکدیگر هستند.

بادامچیان در پایان سخنانش خطاب به دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان، گفت: حزب شما در افغانستان باید حرف از استقلال مردم بزند و موضوع آمریکا هراسی را ترویج کند.

در ادامه این دیدار دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان به نقش آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت: متأسفانه آمریکایی نقش اصلی را افغانستان ایفا می‌کردند که خوشبختانه با مقاومت دولت و احزاب افغانستان امور کشور به دست خودشان افتاده است.

وی به برنامه های حزب رفاه ملی افغانستان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه حزب ما برنامه‌های مدون و قوی برای آبادانی افغانستان دارد.

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان خطاب به دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی ایران گفت: شما عمر خود را در راه مبارزه برای حق گذراندید، بنده شما را به عنوان نماد عینی مبارزه و تبلور ایثار و فداکاری نه تنها برای ایران بلکه برای اسلامی تصور می‌کنم.

جعفری با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران برای جهان اسلام یک غنیمت به شمار می‌آید، گفت: سپهبد سلیمانی که به شهادت رسید در افغانستان از بردن نام شهید سلیمانی هم هراس داشتند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری عنایت خاصی به افغانستان دارند که بنده ممنون ایشان هستم.

دبیرکل حزب رفاه ملی افغانستان ابراز امیدواری کرد حزب مؤتلفه اسلامی و حزب رفاه ملی افغانستان که در خط مقدم مبارزه با استکبار و صهیونیسم است تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشند.

جعفری با بیان اینکه مردم افغانستان نسبت به آمریکایی‌ها انزجار دارند، گفت: مردم افغانستان معتقد هستند که آمریکایی ها باید کشورمان را ترک کنند.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها به هیچ تعهدی در افغانستان پایبند نبودند، آنها نه توانستند  تروریسم را مهار کردند، نه کاهش موادمخدر را کاهش دادند.









  پربازدید ترین