• چهار شنبه, 05 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

تجمع در نزدیکی دروازه لویه جرگه بدون خشونت پایان یافت

تجمع در نزدیکی دروازه لویه جرگه بدون خشونت پایان یافت

پولیس کابل می گوید که تجمعی که امروز در نزدیکی دروازه خیمه لویه جرگه برگزار شده بود، بدون خشونت پایان یافته است. امروز تعدادی از هواداران حزب اسلامی با تجمع در نزدیکی لویه جرگه اعلام کردند که مانع برگزاری مراسم یادبود نجیب الله خواهند شد.
 
فردوس فرامرز سخنگوی پولیس کابل می گوید که تجمعی که در نزدیکی دروازه ورودی خیمه لویه جرگه جریان داشت، بدون خشونت پایان یافت.
 
او گفته است که جریان ترافیک در مسیر باغ بالا و چهار راهی کارته مامورین به حالت عادی برگشته است.
 
امروز ده ها تن از هواداران حزب اسلامی در یک تجمع اعتراضی در نزدیکی دروازه خیمه لویه جرگه اعلام کردند که اجازه برگزاری مراسم یادبود از داکتر نجیب الله را نخواهند داد.
 
آنان امروز با تجمع در مقابل تالار لویه جرگه، شعارهایی علیه حکومت کمونیستی وقت سر دادند و داکتر نجیب را به کشتار مردم متهم کردند.
 
قرار بود مراسم گرامی‌داشت از سالروز کشته‌شدن داکتر نجیب‌الله اوایل هفته جاری برگزار شود؛ اما این مراسم با مخالفت شماری از احزاب جهادی از جمله حزب اسلامی لغو شد. شماری از هواداران نجیب نسبت به لغو مراسم یادبود وی اعتراض کرده‌بودند.
 
روز گذشته نیز تعدادی از نمایندگان مجلس بر سر برگزاری مراسم یادبود از داکتر نجیب، در صحن پارلمان به درگیری لفظی پرداختند.
 
چندی پیش گلبدین حکمتیار؛ رهبر حزب اسلامی از هوادارانش خواسته‌بود که در صورت برگزاری مراسم یادبود از نجیب، افزون بر خیمه لویه‌ جرگه، ارگ ریاست جمهوری و پارلمان را نیز محاصره کنند.
 
داکتر نجیب در سال 1365 به ریاست جمهوری رسید و در سال 1371 قدرت را به شورای مجاهدین سپرد و به دفتر سازمان ملل متحد در کابل پناهنده شد. طالبان پس از ورود به کابل، نجیب‌الله را در پنجم میزان سال 1375 در کابل همراه با برادرش به دار آویختند.

  پربازدید ترین