• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مذاکرات بین الافغانی به سوی شکست گام برداشت

مذاکرات بین الافغانی به سوی شکست گام برداشت

سفیر سابق پاکستان در واشنگتن گفت که مذاکرات دولت افغانستان و طالبان به سوی شکست به پیش می‌رود و نسبت به این روند خوشبین نیست.
به گزارش تسنیم، «حسین حقانی» سفیر سابق پاکستان در واشنگتن اظهار داشت که اسلام‌آباد و طالبان بیش از دستیابی به یک توافق صلح به خروج نیروهای خارجی از افغانستان علاقه‌مند هستند و هشدار داد که مذاکرات بین‌الافغانی بسوی شکست به پیش می‌رود.

وی افزود: نسبت به پیامد گفت‌وگوها خوشبین نیستم، آمریکا پیش از این امتیازها داده و طالبان نیز می‌داند که آمریکایی‌ها مشتاق خروج از افغانستان هستند.
حقانی در مقابل کمیته‌های روابط خارجی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس گفت که طالبان برای خروج نیروهای خارجی و احیای امارت اسلامی در حال مذاکره است.

به گزارش «بیزینس استاندارد»، این مقام سابق دولت پاکستان خاطرنشان کرد که دونالد ترامپ صرفنظر از پیامدهای خروج از افغانستان خواستار خارج کردن نیروها از این کشور است و پس از آن احتمالاً طالبان برای بازگشت به قدرت تلاش می‌کند.
وی همچنین مدعی شد که اسلام‌آباد خواستار تعهد آمریکا و دولت‌های غربی برای کمک‌های اقتصادی به دولت آینده افغانستان احتمالا به رهبری طالبان است.

حقانی درحالی بر ادامه حضور نظامی در افغانستان تاکید دارد که با قوت گرفتن گمانه‌زنی‌ها برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان تلاش‌ها برای تخریب روند صلح افزایش یافته است.

  پربازدید ترین