• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خلیل زاد در دیدار با رییس ستاد ارتش پاکستان بر لزوم کاهش چشم گیر خشونت ها در افغانستان تأکید کرد

خلیل زاد در دیدار با رییس ستاد ارتش پاکستان بر لزوم کاهش چشم گیر خشونت ها در افغانستان تأکید کرد

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان و جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی مأموریت حمایت قاطع در افغانستان روز پنج‌شنبه، هفدهم میزان با قمر جاوید باجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان دیدار کرد.

طبق اعلام سفارت امریکا در پاکستان، خلیل‌زاد و میلر در این دیدار بر لزوم کاهش  چشم‌گیر خشونت‌ها در افغانستان در حالی که مذاکرات صلح بین دولت و طالبان جریان دارد، تأکید کرده‌ است.

سفارت امریکا در اسلام‌آباد گفته است که خلیل‌زاد در دیدار با ستاد ارتش پاکستان از همکاری عمران‌خان، نخست‌وزیر و قمر جاوید باجوا در پیش‌برد صلح افغانستان سپاس‌گزاری کرده است.

در بیانیه‌ی سفارت امریکا در اسلام‌آباد آمده است که دو طرف توافق دارند که مذاکرات بین‌الافغانی فرصت تاریخی برای دست‌یابی به صلح در افغانستان و منطقه است.

دو طرف هم‌چنان تأکید کرده‌اند که این فرصت تاریخی نباید از دست برود و اشتباهات گذشته تکرار شود.

سفارت امریکا گفته است که دو طرف درباره تلاش‌های کشورهای حامی روند صلح و کمکی که آن‌ها می‌توانند برای افغان‌ها در این روند انجام دهند، نیز بحث کرده‌اند.

بخشی از اجندای مورد بحث در دیدار خلیل‌زاد با رییس ستاد ارتش پاکستان، سفر عمران خان به افغانستان و نقشه‌ی راهی بوده است که روابط افغانستان و پاکستان را پس از توافق صلح تنظیم می‌کند.

محمدصادق خان، نماینده ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور افغانستان که در این نشست حضور داشته است، نیز در توییتی نوشته است که در دیدار خلیل‌زاد با باجوا، مسایل مربوط به منافع متقابل، صلح و ثبات در منطقه، مدیریت مرزهای پاکستان و افغانستان و تحولات جاری صلح مورد بحث قرار گرفته است.

  پربازدید ترین