• سه شنبه, 28 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

اساتید دانشگاه های دولتی افغانستان در تهران نسبت به برخورد دوگانه و تبعیض آمیز در عدم پرداخت مدد معاش دست به اعتراض زدند

اساتید دانشگاه های دولتی افغانستان در تهران نسبت به برخورد دوگانه و تبعیض آمیز در عدم پرداخت مدد معاش دست به اعتراض زدند

گروهی از اساتید دانشگاه های دولتی افغانستان که برای ادامه تحصیلات عالی در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند، در اعتراض به آنچه «برخورد دوگانه و تبعیض آمیز دولت افغانستان در پرداخت مدد معاش» می‌خوانند در نزدیکی سفارت افغانستان در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

آنان بر این نظرند که با توجه به تورم اقتصادی در ایران، از حمایت های مادی از سوی دولت افغانستان «طبق قانون درج شده» برخوردار نیستند در حالی که دیگر اساتید اعزام شده برای تحصیل به سایر کشورها از چنین مزایایی استفاده می‌کنند.

اساتید معترض می گویند که بیش از دو سال است در دانشگاه های ایران مصروف ادامه تحصیل هستند و طی این مدت برای رسیدگی به حقوق خود به وزارت تحصیلات عالی افغانستان، وزارت خارجه کشور، سفارت افغانستان در تهران و دیگر نهادهای مسئول مربوطه به صورت مکرر مراجعه کرده‌اند. اما به درخواست آنان رسدیگی نشده است. آنان امروز از دانشگاه‌های شهرهای مختلف ایران به تهران آمده و در مقابل سفارت افغانستان اجتماع کرده‌اند و تا محقق نشدن خواسته خود، عقب نشینی نمی کنند.









  پربازدید ترین