• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

آیا عباس ابراهیم زاده شاخه سرور دانش است؟

آیا عباس ابراهیم زاده شاخه سرور دانش است؟

آیا عباس ابراهیم زاده به تنهایی حزب تشکیل داده و یا شاخه سرور دانش را با تفاهم به نام خود ثبت کرده است؟
در این یکی دو روز آخر پی در پی عباس ابراهیم زاده در صفحه فیس‌بوکی خود با برگزاری مهمانی های بسیار مجلل با شرکت زورمندان و انداختن چپن به شانه ارگی ها اکثر وزرا و عده ای از اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنا خود را به صفت موسس، بنیانگذار و دبیر کل حزب وحدت اسلامی نوین افغانستان معرفی می کند.

عباس ابراهیم زاده سابقه عجیب و غریب دارد و در گذشته با پیوستن به احزاب سنتی برای رسیدن به ثروت و پوشش ثروت استفاده می کرد و در این راستا از استعداد فوق العاده برخوردار است گاهی با محقق بود زمان که دید محقق با کرزی و احمدزی زاویه پیدا کرده است با خلیلی یکجا شد و زمان که خلیلی در حاشیه رفت با سرور دانش برای نزدیکی با حلقه تنگ قدرت در ارگ پیوسته بود.

چند هفته قبل سرور دانش و هوادارانش طی برگزاری دو جلسه، جدایی یک شاخه حزب وحدت را از شاخه حزب آقای خلیلی اعلام داشتند که با ضدیت و تمسخر اذهان عمومی قرار گرفت و تصور بر این بود که به دستور و کمک ارگی ها عباس ابراهیم زاده با آقای دانش یکجا، شاخه دولتی حزب وحدت را تشکیل داده اند و اما اکنون عباس ابراهیم زاده باز هم در درون حلقه قدرت و در حضور سرور دانش خود را موسس، بنیانگذار و دبیر کل حزب وحدت اسلامی نوین افغانستان اعلام می دارد که این مساله بسیار سوال برانگیز است و به گمان اغلب همان شاخه سرور دانش تاوان گردن ابراهیم زاده شده باشد.

ابراهیم زاده برای هرکار ساخته شده باشد برای حزب و رهبری حزب ساخته نشده است و سواد حزبی را هم ندارد، گرچه بسیاری ها از تشکیل حزب به مثابه اینجو، دکان و یا دلالی برای سفارتخانه ها و یا امنیت ملی به خاطر به دست آوردن کمی پول استفاده می کنند که ابراهیم زاده احتیاج به چنین پول ندارد و خطر آن وجود دارد که همین حزب سرمایه نامبرده را برباد دهد.

باید یادآور شد که عباس ابراهیم زاده بسیار به عجله و بدون بریک در حرکت است که امکان زیاد دارد به سنگ و صخره برخورد نموده و کاملاً پنچر گردد.
قابل تعجب است که سیاست بازان و متنفذین دیگر اقوام در شرایط حساس کنونی برای وصل قدم می بردارند و این کرخت سیاسی های تصادفی هزاره ها برای فصل و نابودی تلاش می کنند، مگر فعلا وقت حزب سازی و نفاق افگنی است؟

حسن علی عدالت

  پربازدید ترین