• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

خانمی که به خاطر آموزش یک کودک افغانی در پارکی در تهران، لقب «معلم فداکار» را گرفت

خانمی که به خاطر آموزش یک کودک  افغانی در پارکی در تهران، لقب «معلم فداکار» را گرفت

شماری از خبرگزاری‌های ایرانی اعلام کرده که یک معلم در تهران، به‌دلیل آموزش یک کودک پناهجوی افغانی در آن کشور، مورد تقدیر وزرات آموزش‌وپرورش ایران قرار گرفته است.

خبرگزاری دانشگاه‌ آزاد اسلامی ایران، آنا، گفته از فرحناز عاقل، به‌دلیل کمک‌هایش به فراهم‌سازی زمینه برای تداوم روند آموزش‌وپرورش یک کودک پناهجوی افغانستانی در تهران در جریان قرنطین، به عنوان یک «معلم فداکار» در منطقه 14 تهران تقدیر شده است.

به گزارش این خبرگزاری، فرخناز عاقل برای جبران عقب‌ماندگی تعلیمی یکی از دانش‌آموزانش که به دلیل‌ شیوع ویروس کرونا از دسترسی به آموزش‌وپرورش حضوری و غیرحضوری محروم شده بود، در پارک محل صنف درسی دایر کرده بود. این کودک دانش‌آموز که فاطمه نام دارد، مربوط به یکی از خانواده‌های پناهجوی افغانستانی در ایران است و مقام‌های وزارت آموزش‌وپرورش آن کشور، خانم عاقل را به‌خاطر این فداکاریش مورد تقدیر قرار داده‌اند.

عبدالرضا فولادوند مدیر کل آموزش‌وپرورش تهران گفته است: «معلم گران‌قدری که برای تقدیر از ایشان امروز و در این بوستان محله‌ای حضور پیداکرده‌ایم یک نمونه از هزاران نمونه ایثار و فداکاری معلمان بزرگوار ما در عرصه مقابله با کرونا است.» وی هم‌چنین افزوده است: «در ایام شیوع کرونا بعد از کادر درمانی کشور بزرگ‌ترین خدمت به مردم را فرهنگیان و معلمان و مدیران آموزشی داشتند و با تعطیلی مکاتب، آموزش تعطیل نشده و تداوم پیدا کرد و با تداوم آموزش، امید به زندگی و انگیزه برای مبارزه با این ویروس منحوس تقویت شد.»

وی تاکید کرد که فرحناز عاقل برای این‌که دانش‌آموز سخت‌افزار استفاده از فضای مجازی ندارد، در یکی از پارک‌های تهران با رعایت اصول بهداشتی و به‌صورت حضوری آموزش را به اتمام می‌رسانده است.

در همین‌حال، فرحناز عاقل که از او به عنوان معلم فداکار به‌خاطر تدریس یک کودک دانش‌آموز افغانی در پارکی در تهران یاد می‌شود، می‌گوید: «برای معلم ایرانی تفاوتی ندارد دانش‌آموزش از کدام ملیت و مذهب باشد و همه بندگان خدا هستیم و مهم این است که بتواند فرایند یادگیری و آموزش را به‌طور کامل برای شاگردانش به انجام برساند تا در راه انتشار آگاهی و علم قدمی بردارد.» وی افزوده است: «عدم حضور در میان همسالان ممکن است بر روی روح و روان دانش‌آموزان به‌خصوص کودکان اثر سوء داشته باشد و بر روند اجتماعی شدن آن‌ها تأثیر بگذارد و معلمین به‌عنوان کسانی که مستقیماً با دانش‌آموزان در ارتباط هستند برای این مشکل هم باید فکری کنند و فعالیتی برنامه‌ریزی کنند.»

کودک پناهجوی افغانی که توسط فرحناز عاقل معلمی از منطقه 14 تهران در پارکی در آن شهر آموزش می‌دید، فاطمه نام دارد. فرحناز عاقل می‌افزاید که کم‌سوادی مادر این دختر پناهجو باعث شد تا او تصمیم بگیرد که روند آموزش فاطمه را در شرایط کرونایی ادامه دهد. او به خبرگزاری آنا گفته است: «با توجه به اینکه کم‌سوادی مادر این دختر دانش‌آموز مانع بزرگی در راه تحصیل فاطمه بود، تصمیم گرفتم تا با موافقت مادر وی آموزش سوادآموزی را برای او هم برگزار کنم و به لطف خدا در حال پیشرفت در سوادآموزی ایشان هستیم.»

با این‌حال، عبدالرضا فولادوند رییس آموزش‌وپرورش تهران به فاطمه، کودک دانش‌آموز افغانی وعده داده که یک دستگاه تبلیت به منظور پیش‌برد برنامه‌های آموزشی‌اش در اختیار او می‌گذارد.

  پربازدید ترین