• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

دوازده دستور امنیتی اجرایی امرالله صالح صادر شد

دوازده دستور امنیتی اجرایی امرالله صالح صادر شد

در جلسه شش و نیم صبح فیصله گردید که:

اول: مسوولیت تاسیسات به صورت مرحله وار به محافظت عامه انتقال می یابد و پولیس به وظایف اصلی خود برمیگردد.

دوم: پولیس از وظایف شبه نظامی بصورت منظم بیرون ساخته میشود و پوسته های نظامی در کوه های بیرون از شهر به وزارت محترم دفاع سپرده میشود.

سوم: بخاطر سهم گیری در ساختن کرکتر نسل جوان و ایجاد رابطه تعریف شده میان نوجوانان و دستگاه پولیس تشکیلات زمرک به صورت داوطلب و رضاکارانه در لیسه ها ایجاد میگردد. زمرک ها با داشتن مفلر مشخص به پولیس امکان میدهد تا مکاتب را از شر مخدرات – چاقو کشی – معلم آزاری – خیابان آزاری نجات دهند. پیوستن به صفوف زمرک به اجازه خانواده خواهد بود. تمام حوزه ها و قوماندانی های امنیه درین ارتباط با مکاتب در تماس خواهند شد که کار عملی آغاز گردد. دسترسی اطلاعاتی به صفوف نوجوانان سطح جرم را کاهش داده و پس کوچه ها را قابل دسترس و همکار پولیس می سازد. ایجاد تشکیلات زمرک مصارف و امکانات نیاز ندارد. بخشی از کار بسیج جامعه و تقویت انگیزه است.

چهارم: پارک ها و ساحات سبز از اشغال عاصبین کوچک و بزرگ بیرون میشوند.

پنجم: پاک سازی پیاده رو ها با استخدام صد ها نفر مردیکار توسط شاروالی و با حمایت وزارت داخله تطبیق میگردد. لطفا جدی بگیرید.

ششم : دستگاه تحلیل و تجزیه معلومات ساحوی و اجتماعی بصورت واحد ایجاد میگردد و اطلاعات موجود بصورت منظم و در آینده نزدیک بصورت الکترونیک به تمام آمرین حوزه به اساس نیاز قابل دسترسی می باشد. جزایر اطلاعات کنونی با یکدیگر وصل میشوند و نظر به ضرورت و با توسل به وسایل پیشرفته اطلاعات باید بصورت روزمره در گردش قرار بگیرد.
ششم: انظباط شهری برای اولین بار پس از بیست هشت سال دوباره بصورت مرحله وار ایجاد میگردد. برای انظباط شهری هیچ نوع امکانات نو و اضافه سازی در تکشیل نیاز نیست.

هفتم: به تمام پیام هایی که تا اکنون فرستاده شده بدون استثنا رسیده گی شده است.

هشتم: فهرست و عکس دزد ها – باجگیر ها – مردم آزار ها – فراری ها و غاصبین با نماینده گان مردم و وکلای گذر شریک ساخته میشود. تشهیر منفی یکی از استراتژی های تنگ سازی ساحه به مجرم و جنایت کار است. در رد یابی این طیف مردم باید دخیل باشند نه سیل بین.

نهم: هیچ آمر حوزه و منسوب پولیس با یونیفوم در مهمانی و پارتی های پولداران اشتراک نخواهند کرد. هیچ پولیس مجبور به انجام کار های فزیکی بخاطر ایجاد نظم شهری نباید شوند. صلابت و وقار یونیفوم باید اعاده و تحکیم گردد.

دهم: هیچ پولیس به سفارش شفاهی کسی به جایی احضار نخواهد شد مگر اینکه قضیه جرمی اتفاق افتاده باشد.

یازدهم: پولیس تنها پاسخگو به ساختار و شیرازه تعریف شده ای خودش است. هیچ کس بیرون از شیرازه تعریف شده حق امر ونهی به پولیس را نخواهد داشت.

دوازدهم: هماهنگی میان مقام ولایت کابل – ریاست امنیت ملی کابل – شهرداری کابل – پولیس و نهاد های مردمی از ایده و فکر مبدل به واقعیت روزمره گردیده است.
تنها دولت قوی میتواند از عزت هر فرد حراست نماید. با دولت همکار باشید.

نوت: من دیروز تا خانه ام بدون تفنگ پیاده رفتم. مردم مهر زیاد نشان دادند. از همه ای شان سپاس می نمایم. مردم افغانستان قدر شناس و با پاس اند.

امرالله صالح

  پربازدید ترین