• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

واکنش وزارت خارجه به جان باختن متقاضیان ویزای پاکستان در جلال آباد

واکنش وزارت خارجه به جان باختن متقاضیان ویزای پاکستان در جلال آباد

وزارت امور خارجه در واکنش به جان باختن 12 زن، هنگام دریافت ویزای پاکستان، گفته که اعلام رژیم جدید ویزاهای درازمدت، افزایش بی پیشینه و تجمع غیرقابل پیشبینی متقاضیان ویزا از جمله دلایل وقوع این حادثه بوده است.
 
در پی جان باختن 12 زن و زخمی شدن 12 تن دیگر روز گذشته در هنگام دریافت ویزای پاکستان در استدیومی در شهر جلال آباد، وزارت امور خارجه به این حادثه واکنش نشان داده است.
 
وزارت خارجه در خبرنامه ای گفته در همکاری و هماهنگی با سفارت جمهوری اسلامی پاکستان و رهبری ولایت ننگرهار، تلاش خواهد کرد تا جهت تطبیق موثر رژیم جدید ویزه‌های درازمدت پاکستان تدابیر لازم را روی دست‌گیرد.
 
این وزارت بیان کرده که رفع محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا، اعلام رژیم جدید ویزه‌های درازمدتِ پاکستان، افزایش بی‌پیشینه و تجمع غیرقابلِ پیش‌بینی متقاضیان برای دریافت ویزه، و نبود تدابیر لازم برای جلوگیری از هجوم احتمالی مراجعین و مهار بی‌نظمی‌ها، سبب بروز این حادثهٔ غم‌انگیز گردیده‌است.
 
این در حالیست که مسئولان می گویند که روز گذشته به دلیل ازدحام در هنگام دریافت ویزای پاکستان در شهر جلال آباد، 12 خانم جان شان را از دست دادند و 12 تن دیگر نیز زخمی شده است.

  پربازدید ترین