• جمعه, 31 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

امرالله صالح: نمایندگان مجلس از چه هراس دارید؟

من به شورای ملی افغانستان و در بحث پیش آمده به مجلس افغانستان به عنوان یکی از سه نهاد اساسی دولت جمهوری اسلامی افغانستان احترام قایل هستم. احترام نهادینه قایل هستم. اما در عین حال این احترام به معنای چشم پوشی از قانون شکنی توسط بعضی از اعضای شورای ملی بوده نمیتواند و نباید هم باشد.

حساب تمام وکلای پاک و واقعی یک طرف و هیچگاه حرف من به آدرس آنها نبوده و نخواهد بود. وکلای پاک نفس ملت با من همصدا هستند که اعضای پارلمان از جنس فرشته وملایک نیستند. نباید این ادعا را هم داشته باشند. میثاق امنیتی که تا حال برای شهر کابل – شماری از نواحی شهری کابل و ده ولایت دیگر نوشته شده است برای وکلای مشرانو جرگه و ولسی جرگه محرم و طبقه بندی شده نیست و نبوده. هر لحظه ی که خواسته باشند در اختیار شان قرار داده میشود.

هیچ توقع و انتظار ندارم که کار برای مهار جرم و جنایت و آوردن نظم بی غوغا و مشکلات باشد. هرقدر ساحه برای فعالیت حلقات معین تنگ میشود به همان اندازه بسیج شده و برضد میثاق امنیتی خواهند ایستاد.

برای بیرون ساختن افغانستان از حالت کنونی نیاز به یک برنامه رادیکال و تهدابی است و میثاق امنیتی یکی از همین جرقه هاست. ایستادگی در برابر آوردن نظم و تجرید حلقات جرم توجیه ندارد. دوباره فکر کنید. یکی از وکلا گفته است که سازمان روند سبز افغانستان رسا در اصل یک سازمان استخباراتی است. نخیر چنین نیست. اما سازمان های قوی بدون شاخه اطلاعاتی زنده بوده نمیتوانند. درست است. به جای ایقندر سر و صدا چرا یک بار به اصل متن میثاق امنیتی داخل نمیشوید و بعد بگویید که فلان بخش آن ضد ملی و یا ضد قانون است. از چه هراس دارید؟

امرالله صالح

  پربازدید ترین