• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

مارادونا؛ افسانه ای که فقیر از دنیا رفت

مارادونا؛ افسانه ای که فقیر از دنیا رفت

دیگو مارادونا اسطوره فوتبال فقط با داشتن 75 هزار پوند در حساب‌اش فقیر درگذشت اما خانواده او بر سر 150 میلیون پوند نبرد دارد.

ادعا شده که دیگو مارادونا فقیر درگذشت و تقریباً چیزی در حساب بانکی وی باقی نمانده است.

روزنامه کوریره دلو اسپورت گزارش کرده که اسطوره آرجانتین که مسلماً بزرگترین فوتبالیست تاریخ بود از طریق قرارداد با مارک‌هایی مانند "پیوما" و همچنین 15 میلیون پوند در سال از طریق ریاست افتخاری دینامو برست بلاروس و مربیگری در خاورمیانه مبلغ هنگفتی دریافت می‌کرد. این گزارش ادعا می‌کند که کمتر از 75000 پوند اما در حساب‌های بانکی‌اش داشته است.

به نقل از یک روزنامه نگار آرجانتینی به نام لوئیس ونتورا که "همیشه نزدیک مارادونا بود" در برنامه تلویزیونی "فانتینو آ لا تراده" گفت: "او تقریباً چیزی در حساب بانکی‌اش باقی نمانده بود، فقیر مرد."

آنجلو پیسانی وکیلی که به مارادونا کمک کرد تا با اتهامات طولانی مدت فرار مالیاتی در ایتالیا مبارزه کند همچنین ادعا کرد که مارادونا پول بسیار کمی دارد. وی گفت: "او فراتر از توان خود زندگی می‌کرد و بسیار بخشنده بود. اگر می‌خواهید بدانید که پول او کجا رفته است، با افرادی که او را محاصره کرده‌اند و از او استفاده می‌کنند صحبت کنید. او هرگز بیش از 100 یورو در جیب خود نداشت."

همچنین گزارش شده که مارادونا هنگام مرگ حدود 33 میلیون پوند مالیات پرداخت نشده داشته است. وی یک بار مجبور شد گوشواره‌ها را برای تسویه بدهی به مرد مالیات تحویل دهد و یک بار با اسکناس مالیات 40 میلیون پوندی مقامات ایتالیایی مواجه شد که وی این بدهی را رد کرد. با این حال گزارش‌های متناقضی از ثروت مارادونا یا کمبود آن وجود دارد.

اگرچه مارادونا به طور نقدی فقیر درگذشت اما به نظر می‌رسد ارزش دارایی‌های او چیزی جز این نبوده است و اکنون نبردی بر سر ارث وی در جریان است که وضعیت کدورت مالی او را بیشتر روشن خواهد کرد.

املاک و مستغلات وی شامل "جواهرات، زمین، املاک معتبر از جمله یک ساختمان کامل و چندین آپارتمان در مرکز بوینس آیرس، شش موتر لوکس از جمله BMW ، آئودی و رولز رویس، سرمایه گذاری در کوبا و ایتالیا، مدارس فوتبال در چین و قراردادهای حقوق تصویر است. و به اساس گزارش آرجانتینی‌ها، املاک و مستغلات وی بالغ بر 150 میلیون پوند ارزش دارد. این گزارش ادعا می‌کند: "همه یک قطعه از گنج را می‌خواهند. از جمله کسانی که قرار است از مرگ مارادونا بهره مالی ببرند فرزندان وی نیز هستند. قبل از مرگ یکی از دخترانش شوخی کرد که می‌تواند یک ترکیب ابتدایی را از فرزندانش تشکیل دهد.

مارادونا دو پسر و سه دختر را توسط چهار زن مختلف از جمله همسر سابقش کلاودیا ویلافانه و شریک طولانی مدت سابقش ورونیکا اوژدا به عنوان فرزند خود شناخته بود.

فرزندان شناخته شده وی دیگو جونیور 34 ساله، جانا 23 ساله، دالما 32 ساله، جیانینا 30 ساله و دیگو فرناندو 7 ساله هستند.

از فرزندان شایعه شده او می‌توان به "سه نفره کوبایی" اشاره کرد - جوآنا، لو و ژاویلیتو که پس از مهاجرت مارادونا به فریزر 2000 به جزیره کارائیب برای مبارزه با اعتیاد به نوشیدنی و مواد مخدر متولد شدند. سانتیاگو لارا 19 ساله و مگالی گیل 23 ساله آرجانتینی از آخرین مبارزاتی هستند که نشان می‌دهد مارادونا پدر آنها است.

اما فرزندان او در صف دریافت بسیار کمتر از آنچه انتظار داشتند بود، زیرا طبق ونتورا در سال‌های اخیر مقدار زیادی از پول نقد مارادونا توسط افراد مختلف جابجا شده است.

خانواده مارادونا همچنین در سالهای اخیر شکایت داشته‌اند که از طرف نزدیکان وی از صحبت با پدرشان جلوگیری شده است.

وکیل وی ماتیاس مورلا به عنوان "زندانبان" وی توصیف شده است. مارادونا سال گذشته نیز گفت: "من هیچ چیزی را به عنوان میراث به فرزندان نخواهم سپرد، من همه چیز را اهدا خواهم کرد."

  پربازدید ترین