• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

کابینه پاکستان با «اخته سازی شیمیایی» متجاوزان جنسی موافقت کرد

کابینه پاکستان با «اخته سازی شیمیایی» متجاوزان جنسی موافقت کرد

کابینه پاکستان با طرح «اخته سازی شیمیایی» افرادی که به دلیل تجاوز جنسی مجرم شناخته شده اند موافقت کرد.

بنا به گزارش رسانه های پاکستان کمیته امور قوانین کابینه پاکستان روز پنجشنبه دستورالعمل مقابله با تجاوز جنسی و همچنین دستورالعمل متمم قانون کیفری را تصویب کرد. عمران خان، نخست وزیر پاکستان روز سه شنبه در جریان جلسه کابینه با کلیات دستورالعمل های پیشنهادی موافقت کرده بود.

محمد فروغ نسیم، وزیر دادگستری پاکستان گفت که کسب رضایت مجرمان برای «اخته سازی شیمیایی» براساس تعهدات بین المللی کشورش الزامی خواهد بود. به گفته وی اگر دستور «اخته سازی شیمیایی» بدون کسب رضایت مجرم صادر شود او می تواند این تصمیم را در محاکم قضایی به چالش بکشد.

با این حال به گفته وزیر دادگستری پاکستان اگر مجرم با «اخته سازی شیمیایی» موافقت نکند با او مطابق قانون مجازات کیفری پاکستان برخورد خواهد شد. بنا به قانون مجازات کیفری پاکستان افرادی که به دلیل ارتکاب تجاوز جنسی مجرم شناخته می شوند به اعدام، حبس ابد یا 25 سال حبس محکوم خواهند شد.

محمد فروغ نسیم افزود که دست دادگاه در زمینه تصمیم گیری برای مجازات کسانی که مرتکب تجاوز جنسی شده اند باز خواهد بود. به گفته وی قاضی بنا به تشخیص خود ممکن است دستور به «اخته سازی شیمیایی» بدهد و یا تصمیم به مجازات مجرم براساس قانون مجازات کیفری بگیرد.

بنا به اعلام وزیر دادگستری پاکستان «اخته سازی شیمیایی» مجرمان نیز ممکن است برای تمام طول عمر یا دوره ای محدود اجرا شود. «اخته سازی شیمیایی» روشی برای مهار و کنترل مجرمان جنسی به شمار می رود. در این روش به مجرمان داروهای شیمیایی داده می شود تا با سرکوب میل جنسی آنها امکان تکرار جرم کاهش یابد.

کابینه پاکستان همچنین در دستورالعمل متمم قانون کیفری تشکیل دادگاه های ویژه برای رسیدگی به اتهام های تجاوز جنسی را تصویب کرده است. قتل یک دختر هفت ساله پس از تجاوز جنسی به او در سال 2018 در شهر لاهور بحث های زیادی را در جامعه پاکستان بر سر مجازات متجاوزان جنسی و جلوگیری از اینگونه جرائم برانگیخت.

  پربازدید ترین