• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

جدیدترین شیوه آمریکا برای سرقت نفت سوریه

جدیدترین شیوه آمریکا برای سرقت نفت سوریه

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد که اشغالگران آمریکایی علاوه بر انتقال هفتگی ده‌ها تانکر نفت به عراق، اخیرا نفت‌های سرقت شده را از طریق توسعه لوله‌هایی که در رودخانه دجله قرار گرفته، به سوی اراضی عراقی پمپاژ می‌کنند.

نظامیان تروریست آمریکایی که با هدف تاراج نفت سوریه وارد این کشور شدند، همچنان در حال چپاول این ثروت سوریه هستند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) با انتشار یک خبر جدید درباره چپاول نفت این کشور، نوشت: اشغالگران آمریکایی با همکاری شبه‌نظامیان «قسد» (نیروهای دموکراتیک سوریه)، همچنان در حال سرقت روزانه نفت خام سوریه از میدان‌های نفتی منطقه «الجزیره» هستند و اخیرا اقدام به توسعه خط لوله‌های عبوری از رود دجله از منطقه سیمالکا به سوی اراضی عراق کرده‌اند.

به گفته منابع محلی در منطقه «المالکیه»، اشغالگران آمریکایی، بار دیگر سرقت روزانه ده‌ها بشکه نفت خام سوریه از طریق لوله‌های نفتی 10 اینچی که از اراضی سوریه در منطقه سیمالکا به سوی اراضی عراق کشیده شده را از سر گرفته‌اند. این خطوط اخیرا توسعه یافته‌اند. این نفت ابتدا از طریق تانکرها از میدان‌های نفتی «کراچوک» در شمال شرق منطقه رمیلان به مخازن نفتی منطقه سیمالکا منتقل می‌شوند و پس از تخلیه، از طریق لوله‌هایی که در رود دجله قرار گرفته، به سمت خاک عراق پمپاژ می‌شود.

به گفته این منابع، آمریکایی‌ها روزانه صدها بشکه نفت خام سرقتی سوریه را از طریق این خطوط به سوی اراضی عراقی پمپاژ می‌کنند و علاوه بر آن، ده‌ها تانکر حامل نفت خام را به صورت هفتگی از طریق گذرگاه‌های غیرقانونی همچون گذرگاه غیرقانونی الولید به اراضی عراق انتقال می‌دهند.

بنا بر این گزارش، آمریکا، همچنان در حال استقرار شمار بیشتری از نیروهای خود در اطراف مناطق نفتی سوریه برای سرقت آن و محروم کردن مردم این کشور از این سرمایه ملی است.

سه روز پیش بود که روزنامه الوطن سوریه اعلام کرد: نیروهای اشغالگر آمریکا 70 کامیون حامل نفت قاچاق سوریه را از طریق ایستگاه مرزی «حمزه بیک» در مرزهای سوریه و عراق خارج کردند.

این منابع همچنین گفتند که یک کاروان دیگر متشکل از 50 تانکر نفتکش متعلق به نظامیان آمریکا از شهرک «رمیلان» واقع در استان الحسکه در شمال شرق سوریه خارج شدند.

 به گفته منابع مذکور، این تانکرها پس از حمل نفت از چاههای تحت اشغال آمریکا در رمیلان، از طریق گذرگاه غیر قانونی «الولید» وارد عراق شدند.

نظامیان آمریکا به همراه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» بیشتر میادین نفتی سوریه را که در شمال شرق و شرق این کشور واقع شده است، در اشغال خود دارند.

تابستان گذشته بود که «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا از اقدامات غارتگرانه جدید این کشور برای چپاول هر چه بیشتر نفت سوریه خبر داد و اعلام کرد که «مظلوم عبدی» فرمانده شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه با یک شرکت نفتی آمریکایی، قرارداد بسته است. هدف ادعایی آمریکا و کُردها، «به روز کردن میادین نفتی در شمال شرق سوریه است» اما دولت سوریه بارها تأکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند، و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز بارها در سخنان خود تایید کرده است که نیروهای آمریکایی در سوریه باقی خواهند ماند تا اجازه ندهند چاه‌های نفت این کشور در دستان داعش یا دولت سوریه -که مالک اصلی این منابع طبیعی است- بیفتد!

  پربازدید ترین