• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پیدا شدن سلاح های مورد استفاده در حمله به سفارت آمریکا در بغداد + فیلم

بزرگترین سفارتخانه آمریکا در جهان بار دیگر آماج موشک ها شده است.

بغداد پایتخت عراق شب سختی را گذراند زیرا منطقه الخضراء که میزبان سفارت آمریکا است، هدف اصابت چند موشک کاتیوشا قرار گرفت.

یک منبع امنیتی اعلام کرد که سامانه سرام که در منطقه الخضراء مستقر است، موشک ها را رهگیری و منهدم کرد.

نیروهای امنیتی مدتی بعد اعلام کردند که سکوهای موشک ها را پیدا کرده اند.

سفارت آمریکا از مسئولان سیاسی و دولتی عراق خواسته است که تدابیری را برای جلوگیری از حمله به این سفارت و شناسایی و مجازات عاملان حمله موشکی اتخاذ کنند.

سفارت آمریکا اعلام کرد که حمله موشکی به این سفارت خسارت های جزئی به ساختمان های سفارت وارد کرد و هیچ کسی در این حمله کشته یا زخمی نشد.

ریاست جمهوری عراق حمله موشکی را محکوم کرد و اعلام کرد که تداوم این حملات امنیت و آسایش شهروندان و املاک آنها را به خطر می اندازد. ریاست جمهوری عراق اعلام کرد: این اقدامات تعدی به حاکمیت عراق و مانعی بر سر راه تلاش های ملی برای حفظ و گسترش اقتدار ملی است.

یحیی رسول فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هم اعلام کرد که عاملان حمله موشکی به سفارت آمریکا شناسایی و بازداشت و مجازات خواهند شد .

رسول افزود: این حمله موشکی پیام منفی به جهانیان می دهد.

رسول اعلام کرد که اجازه نخواهد داد امنیت هیات های دیپلماتیک به خطر بیفتد.

ریاست منطقه کردستان عراق هم حمله موشکی به سفارت آمریکا را محکوم کرد و اعلام کرد که تکرار این گونه حملات مغایر با منافع و حاکمیت عراق و همچنین مغایر با قوانین بین المللی است .

مقتدی صدر رهبر گروه صدر هم از دولت عراق خواست که در پایتخت (بغداد) وضعیت فوق العاده اعلام کند. مقتدی صدر از سفارت آمریکا خواست که واکنش نظامی به حملات نشان ندهد.

گردان های حزب الله عراق هم از دستگاه های ذیربط خواست که عاملان را تحت پیگرد قرار بدهند و آنها را دستگیر کنند .

گردان های حزب الله اعلام کرد که حملات در این زمان اقدامی نادرست است.

  پربازدید ترین