• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

زمان حمله به سفارت آمریکا مشکوک بود و بیانیه شان هم از قبل آماده بود

زمان حمله به سفارت آمریکا مشکوک بود و بیانیه شان هم از قبل آماده بود

مهم‌ترین حرف‌های سخن گوی وزارت‌ امور خارجه ایران در نشست‌ خبری هفتگی:
 سعید خطیب‌زاده، سخن‌گوی وزارت امورخارجه ایران گفت: زمان و شیوه حمله راکتی شب گذشته به سفارت آمریکا در بغداد و بیانیه مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در این‌باره، مشکوک است.
خطیب‌‌زاده افزوده امریکایی‌ها بیانیه‌ای را از قبل آماده کرده بودند که منتشر کنند.

 این دیپلمات‌ارشد ایران افزوده است که امروز یا فردا گزارش فنی ایران درباره سقوط #هواپیمای_اوکراینی منتشر می‌شود.
خطیب‌زاده گفت: دولت کانادا در رسیدگی به سقوط این هواپیما  «سنگ‌اندازی و مداخلات بی‌جا» دارد»؛ «می‌خواهد با غم خانواده قربانیان  هواپیما تجارت کند و از این ماجرا در سیاست داخلی کانادا بهره بگیرد» و «اگر این مسیر را ادامه دهند و حدشان را نشناسند»، «پاسخ متفاوتی» خواهند گرفت./ بنابر گزارش فارس

 شب گذشته با راکت‌های کاتیوشا به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد حمله شد اما تلفات جانی و نیز آسیب مادی چندانی نداشت. پمپئو گروه‌های نزدیک‌به‌ایران را متهم کرد که در این حمله دست داشته‌اند.

 امروز کنت مکنزی، فرمانده سنتکام، ستاد فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در خاورمیانه و شمال آفریقا، هم مدعی شد اگر ایران بخواهد در سال‌گرد ترور قاسم سلیمانی، فرمانده شهید و پیشین نیروی‌‌قدس سپاه، حمله‌ای بکند، «آمریکا آماده است تا از خودش و شریکان منطقه‌ای‌اش دفاع کند و لازم باشد پاسخ هم بدهد.»

 اما در پرونده هواپیمای اوکراینی که از سرنگونی آن‌هم تقریبا یک‌سال می‌گذرد، دولت کانادا اخیرا مدعی‌شد نمی‌توان پذیرفت سرنگونی هواپیمای از روی خطا بوده و اگر ایران در این پرونده کاری نکند، به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت می‌کند.

  پربازدید ترین