• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وبینار «بررسی تحولات منطقه پس از شهید سلیمانی» توسط مهاجرین افغانستانی برگزار شد

وبینار «بررسی تحولات منطقه پس از شهید سلیمانی» توسط مهاجرین افغانستانی برگزار شد

وبینار بررسی تحولات منطقه پس از شهید سلیمانی، صبح امروز توسط جمعی از نخبگان افغانستان برگزار شد.

حجت الاسلام حسینی مزاری، رئیس مرکز فعالیت های اجتماعی و فرهنگی تبیان، دکتر عصمت اللهی، مشاور ریاست جمهوری سابق افغانستان و سید احمد موسوی مبلغ، رئیس خبرگزاری اطلس در این وبینار به ایراد سخن پرداختند.

حسینی مزاری در سخنان خود گفت: شرایط افغانستان در مقطع کنونی بحرانی تر از هر زمان دیگر است؛ ادعای غرب، مبارزه با تروریسم و شکوفایی اقتصاد افغانستان بود اما هر روز اوضاع بدتر و شکننده تر شد.

وی بیان داشت: متاسفانه امروز در هر نقطه از افغانستان جنگ و کشتار و تخریب است؛ از یک طرف طالبان و داعش مردم را می کشند و از طرف دیگر آمریکا و همپیمانانش به این حرکت نامقدس مشغول هستند.

حسینی مزاری افزود: مهمترین الگوی مقاومت که می تواند در کنار دولت افغانستان قرار بگیرد بسیج مستضعفین و حشدالشعبی عراق است.

دکتر عصمت اللهی نیز بیان داشت: استراتژی آمریکا در منطقه ایجاد بحران و مدیریت بحران است و فقط یک راه برای مقابله با آن وجود دارد و آن عبارت است از حاکمیت اسلام در برابر آن.

همچنین سید احمد موسوی مبلغ، رئیس خبرگزاری اطلس بیان داشت: آنچه به عنوان مذاکرات صلح دوحه شاهد آن هستیم نتیجه تغییراتی است که در رویکرد آمریکا نسبت به افغانستان و منطقه اتفاق افتاده است.

وی افزود: آمریکا از ابزارهایی همچون جوخه های ترور در حال استفاده است و بعید نیست در آینده شاهد توسعه گسترده این ترورها در افغانستان باشیم.

  پربازدید ترین