• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش هنوز دل ها را به درد می آورد/آمریکا حاکمیت ارضی عراق را نقض کرد

شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش هنوز دل ها را به درد می آورد/آمریکا حاکمیت ارضی عراق را نقض کرد

سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی مهندس آورده است: در نخستین سالروز شهادت فرماندهان پیروزی بر داعش، ابومهدی المهندس و میهمان عراق سپهبد  قاسم سلیمانی، نقش حماسی و بزرگ و تأثیر شگرف ایشان در مصاف تروریسم تاریک‌اندیش را به یاد می‌آوریم.

حکیم در ادامه این پیام با بیان اینکه اقدام آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد شهید سلیمانی با نقض حاکمیت ارضی عراق صورت گرفته است، آورده است: اقدام به نقض حاکمیت ارضی عراق در کنار جایگاه والای ایشان در نزد دوستدارانشان، نه فقط در میهن‌شان که نزد بسیاری از دیگر ملت‌ها، باعث می‌شود که این حادثه هنوز هم دل‌ها را به درد آورد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در ادامه این پیام تاکید کرده است: این حادثه را برای وحدت کلمه میان ملت، از همه ادیان و قومیت‌ها و مذاهب، در زیر پرچم میهن به کار گیریم تا خطرها را از آن دور و فتنه‌ها را دفع کنیم.

حکیم در پایان این پیام خاطرنشان کرده است که روش آن دو شهید و قافله‌ی بزرگ شهیدانی که جان خود را در راه مبارزه با تروریسم فدا کردند و خون پاکشان در این راه ریخته شد، باید همه را به رعایت انصاف در حق خانواده‌های شهدا و مجروحان و جبران مادی و معنوی خسارت‌هایشان و نیز تحقق اهداف والایی که در راه آن جان‌فشانی کردند وادارد.

  پربازدید ترین