• پنج شنبه, 06 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

فیلم| ایران همچنان دست برتر پهپادی در اوج تحریم و رقابت کشورها

ایران بعد از حضور پررنگ آمریکا در شرق و غرب خود، لازم دید که ابزار دفاعی کشورش را بیشتر از قبل در معرض نمایش قرار دهد. اینجا بود که غرش بالستیک های ایرانی و شلیک موشک های کروز در خلیج فارس آغاز شده و به ناگهان جهان دریافت که یک قدرت موشکی جدید در منطقه متولد شده است. در جریان همین رونمایی ها و رزمایش ها بود که پهپاد ابابیل ایرانی به سراغ سپاه ابرهه رفته و با تصاویر برداری از یک ناو هواپیمابر آمریکایی در نزدیکی آب های کشورمان این سیگنال را نیز به جهان مخابره کرد که قدرتی پهپادی نیز در این بخش از جهان وارد کارزار شده است.


همچنین چند روز پیش رئیس گروه ژئوپلیتیک مرکز راهبردی ایران با تأکید مجدد بر موفقیت نیروهای مسلح ایران در ساخت انواع پهپاد، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ورود موفقی به ساخت پهپاد در بدنه صنعت دفاعی کشورشان داشتند.

امیر سرتیپ محمدحسن نامی، با اشاره به جایگاه  صنعت «پهپاد» در بدنه دفاعی ایران به ویژه ارتش این کشور، گفت: پهپادها، امروز در دنیا به ویژه در حوزه تجهیزات نظامی نقش بسیار مهم و راهبردی دارند.

نامی با اشاره به نقش راهبردی پهپادها در مقابله و خنثی‌سازی تهدیدات دشمن، نقطه زنی و شناسایی اهداف را از ویژگی‌های پهپادهای ساخته شده در ارتش برشمرد و اضافه کرد: پهپادهای با قابلیت هجومی در ارتش، قدرت نقطه زنی اهداف را دارند و انواع پهپادها مثل پهپادهای شناسایی در بدنه نیروهای مسلح و دفاعی به ویژه ارتش ساخته و بکار گرفته می‌شود.

رئیس گروه ژئوپلیتیک مرکز راهبردی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ساخت تجهیزات نظامی در کنار امر آموزش در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بر پایه دفاع از کشورش است، اظهار داشت: نیروهای مسلح این قابلیت را در ارتقای توان دفاعی ایران بکار می‌گیرد تا در تقویت امنیت مرزها، نقش شایان و موثر تری داشته باشد.

الحق بایدخدا قوت گفت به  جمهوری اسلامی ایران توانمند وقدرتمند بعنوان ام القراء جهان اسلام عزیز.

که به راستی حامی وپشتیبان بحق امت بزرگ اسلامی،مظلومان، مستضعفان و آزادگان جهان بویژه گروه های مقاومت اسلامی در فلسطین، یمن و لبنان و دشمن سرسخت نظام سلطه کفر و استکباری جهانی به ویژه بت بزرگ و شیطان صفت آمریکا جنایتکار، رژیم غاصب، منحوس و کودک کش نامشروع صهیونیستی اسرائیل، و همچنین پادوهای غربی و منطقوی آنان بالاخص حکام ظالم، فاسق، فاجر و مستبد عربستان سعودی، آمارات، بحرین و... می‌باشد.

به امید پیروزی نهایی جبهه حق برجبهه باطل.

  پربازدید ترین