• شنبه, 08 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

هر نوع تبعیض و امتیاز بین اتباع افغانستان ممنوع!؟

حاکمانی که حتی به قانون اساسی (یک‌دست به نفع خودشان) هم رحم نکرده اند،
فصل دوم قانون اساسی کنونی افغانستان؛
حقوق اساسی و وجایب اتباع؛
ماده‌ی بیست و دوم:
هر نوع تبعیض و امتیاز بین اتباع افغانستان ممنوع است.
اتباع افغانستان اعم از زن و مرد در برابر قانون دارای حقوق و وجایب مساوی می‌باشند.

آیا واقعاً چنین است!؟
آیا در این کشور دیگران (سایر گروه‌های قومی) حق‌ وزیر شدن، معین شدن، رییس شدن، مدیر شدن و...را ندارند که فقط یک گروه از این مقام به آن مقام و از این پست به آن پست گماشته می‌شوند!؟

قبل از قانون اساسی کنونی که به‌ باور من، کاملاً مشکل دارد، ولی با آن‌هم «تبعیض» را منع کرده است (تعدیل این قانون اساسی اما یک نیاز جدی است) خداوند متعال در قانون اساسی خودش (قرآن مجید) بندگان خودش را از هرنوع تبعیض نسبت به یک‌دیگر شان بر حذر داشته است.
نتیجه این‌که، آقایان نه‌تنها که به قانون و فرمان الهی با بی شرمی تمام پشت کرده‌اند که حتی به قانون اساسی (یک‌دست به نفع خود شان) هم رحم نکرده و آن‌را بارها نقض نموده اند.

کادرهای دیگران را حذف می‌کنند، آنان را بدنام و برای شان دسیسه می‌‌سازند، حتی به زندان شان می‌اندازند، این‌طرف‌تر اما به دزدان، تبه‌کاران، فاشیست‌ترین آدم‌ها و مفسدترین عضو قبیله و عشیره‌ی خودشان فرصت دزدی و غارت بیت‌المال را مساعد می‌سازند و آنان را در پست‌های بلند بالای دولتی می‌گمارند، دوسیه‌ها و پرونده‌های کلان مالی و ضد اخلاقی آنان را بر می‌دارند، زمینه‌ی چور را برای آنان مساعد و میسر می‌سازند تا بتوانند با خیال آرام 30 میلیون بی‌زبان و بی‌پرسان را فقط خرج علف‌خواری شان کنند!

مرتضی جلالی

  پربازدید ترین