• پنج شنبه, 30 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

سی میلیون افغانی ترکاری بخشی از کلیت بودجه

30 میلیون افغانی ترکاری بخشی از کلیت بودجه است.
اینجا ساختار حکومتی جمهوریت نیست، حکومت اشراف و برده است. آموزگاران و مأموران پایین‌رتبه‌ی دولت برده اند و این اداره‌کنندگان امور و هرم قدرت، شریف‌زاده‌گان اند و باید سفره‌های رنگین و امتیازات ننگین داشته باشند. ما هم مردم گوسپندی و خواب‌برده ایم و این نابرابری در حقوق و امتیازات میان ستاد و صف را به دلایل و انگیزه‌های قومی، مذهبی، زبانی، سمتی و مصالح فردی و روابط توجیه می‌کنیم. آیا جمهوریت واقعی چنین است؟

حتی در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته هم مجریان امور چنین سفره‌ها، امتیازها و تن‌خواه‌های گزاف ندارند و دفاتر اداری شان مزین با چنین مبل و فرنیچر نیست. اینجا زنگ چور نواخته شده است و اکنون که پارلمان در برابر این نابراری ایستاده شده است، حکومت تلاش دارد تا با تیوری توطئه و ترفندهای گوناگون مجلس نماینده‌گان را زیر فشار قرار دهد تا تومار چور بودجه را تأیید و تصویب کنند.

وکیلان حکومتی و فضلی‌گروه هم روزبه‌روز به شمار شان افزوده می‌شود تا بتوانند به شمار برگه‌های سبز بیفزایند و فیسبوک‌چلانان ارگ و شورای امنیت هم به اتهامات شان بر نمایندگان مجلس و آن خانه می‌افزایند تا جو همگانی و اذهان مردم را علیه رییس مجلس نمایندگان و اعضای آن خانه مخدوش کنند.

باور بامیک

  پربازدید ترین