• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

افشای نقش ماموران زن موساد در سازش حکام عرب با صهیونیست ها

 افشای نقش ماموران زن موساد در سازش حکام عرب با صهیونیست ها

 تحقیقی که توسط رسانه‌های صهیونیستی منتشر شد از نقش زنان در سازمان اطلاعات خارجی این رژیم در انعقاد توافق نامه‌های عادی سازی اخیر با تعدادی از کشورهای عربی از جمله امارات پرده برداشت.

تحقیقی که روز یکشنبه توسط رسانه‌های صهیونیستی منتشر شد از نقش زنان در سازمان اطلاعاتی خارجی این رژیم (موساد) در انعقاد توافق نامه‌های عادی‌سازی اخیر با تعدادی از کشورهای عربی از جمله امارات پرده برداری کرد.

پایگاه اطلاع رسانی امارات 71 روز دوشنبه نوشت: این تحقیق که روز یکشنبه منتشر شد، نقش موثر کارشناسان زن سرویس اطلاعاتی رژیم اسرائیل در مستندسازی روابط موساد با کشورهای حاشیه خلیج فارس را روشن کرد.

بر این اساس، کانال 12 رژیم صهیونیستی گزارش داد که رئیس موساد در دسامبر گذشته از زنی که نقش مهمی در عادی‌سازی روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس داشت و منجر به انعقاد توافق نامه‌های عادی‌سازی شد، تجلیل کرد.

این تحقیقات تصویری نشان داد که یوسی کوهن رئیس دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در دسامبر گذشته با اعطای گواهینامه برتر به هشت نفر از زنان موساد که یکی از آن‌ها در تقویت روابط موساد با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که در نهایت منجر به امضای توافق نامه‌های عادی‌سازی روابط با عنوان توافق نامه ابراهیم شد، نقش داشت، داستان جنگجویان موساد را فاش کرد.

این تحقیق همچنین به زنی که در سرویس «یائیل» که در عملیات «بهار جوانی» در قلب بیروت شرکت داشت، اشاره کرده است.

وی همچنین در یکی از خطرناکترین عملیات موساد که منجر به ترور «علی حسن سلامه» فرمانده برجسته فلسطینی و بنیانگذار و فرمانده نیروی 17 فتح در سال 1979 شد، شرکت کرده است.

بر اساس این گزارش، این زن از طریق یکی از اعضای موساد معروف به «اریکا چامبرز» وارد بیروت شده و او کسی بود که در این عملیات دکمه منفجر کننده بمب را فشار داد.

تحقیقات نشان داد که سایر زنان شرکت کننده در این عملیات در بیروت پایتخت لبنان اقامت داشتند و با تهیه آپارتمانی که در مقابل خانه مسئول سازمان آزادیبخش فلسطین اجاره کرده بودند، اطلاعات را درباره مقامات سازمان آزادیبخش فلسطین که هدف ترور قرار داشتند، جمع آوری و برای موساد ارسال می‌کردند.

این تحقیقات نشان داد که زنان موساد در سراسر جهان با نام‌های مختلف و در هر زمینه‌ای که امکان آن وجود داشته باشد، نقش آفرینی می‌کنند.

یکی از خطرناک‌ترین وظایف محول شده به این زنان در طول جنگ اکتبر 1973 بود که برای ثبت تعداد کشتی‌ها و مهمات به جبهه ارتش مصر نفوذ کردند و این اطلاعات را به ستاد موساد در سرزمین‌های اشغالی اطلاع می‌دادند.

"تزیپی لیونی" Tzipi Livni""، در مصاحبه‌ای با "مجله تایم"، اذعان کرد که در زمان همکاری وی با موساد برای کسب اطلاعات از شخصیت‌های برجسته با آن‌ها روابط جنسی برقرار کرده است. بنا بر این گزارش، او از روابط نامشروع و ارتکاب قتل برای نیل اطلاعات به خاطر اسراییل ابایی نداشته است.

لیونی هم‌چنین در این مصاحبه اعتراف کرده است که قربانیان وی در کشورهای اروپایی بسیاری از رهبران کشورهای عربی بوده‌اند.

وزیر خارجه اسبق رژیم صهیونیستی اعتراف کرد از روابط نامشروع و غیراخلاقی با مقامات برخی کشورهای عربی فیلمبرداری کرده‌ است.

امارات، بحرین، سودان و مغرب سال گذشته میلادی توافق نامه‌های عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی منعقد کردند و دولت ترامپ این توافق نامه‌ها را یک موفقیت دیپلماتیک تاریخی توصیف کرد اما تشکیلات خودگردان و گروه‌های فلسطینی این توافق نامه‌ها را خیانت دانستند و به ویژه از امارات متحده عربی به شدت انتقاد کردند.

  پربازدید ترین