• سه شنبه, 04 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

محمدامین فرهنگ، وزیر پیشین تجارت به یک سال زندان محکوم به مجازات شد

محمدامین فرهنگ، وزیر پیشین تجارت به یک سال زندان محکوم به مجازات شد

دادگاه عالی می‌گوید که میرمحمدامین فرهنگ، وزیر پیشین تجارت و صنایع کشور به اتهام سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفوی، اختلاس و تمرد به یک سال حبس تنفیذی و رد مبلغ 864 هزار دالر امریکایی محکوم به مجازات شده است.

در خبرنامه‌ای که از سوی دادگاه عالی به نشر رسیده، آمده است که این حکم برای محمدامین فرهنگ امروز (سه‌شنبه، 5 حوت) در دادگاه ویژه‌ی وزیران که به ریاست عبدالملک کاموی و عضویت برات‌علی متین و عبدالقادر عدالت‌خواه برگزار شده بود، صادر شده است.

به نقل از خبرنامه، شخص آقای فرهنگ در این دادگاه حضور نداشته و فیصله‌ی دادگاه در غیاب او صادر شده است.

دادگاه عالی اما گفته است که در جلسه، پس از توضیح اجراآت لازم قانونی در خصوص جلب و احضار متهم براساس احکام قانون و عدم حضور او در زمان تعیین‌شده در جلسه، میرمحمدامین فرهنگ به‌صورت حکمی حاضر پنداشته و به دادستان مؤظف فرصت داده شده است تا علیه او اقامه‌ی دعوا کند.

دادگاه عالی افزوده است که پس از آن مساعد حقوقی ریاست عمومی مساعدت‌های حقوقی وزارت عدلیه که به‌خاطر دفاع از متهم تعیین شده بود، به دفاع از موکلش پرداخته و در ادامه دادستان و مساعد حقوقی در برابر پرسش‌های هیأت قضایی معلومات لازم را ارایه کرده است.

در اعلامیه تأکید شده است که در این جلسه‌ی دادگاه به پرونده سوءاستفاده از صلاحیت‌های وظیفوی و تمرد به اتهام محمدامین فرهنگ از سوی هیأت قضایی رسیدگی صورت گرفته است.

  پربازدید ترین