• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

وزارت دفاع: براى شناسایى افراد خیالى در نیروهاى خیزش مردمى، بررسى­ها آغاز شده است

 وزارت دفاع: براى شناسایى افراد خیالى در نیروهاى خیزش مردمى، بررسى­ها آغاز شده است

یک مقام وزارت دفاع ملى، که از وجود افراد خیالى در چوکات نیروهاى خیزش مردمى سخن مى زند، مى گوید که نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، 97 درصد عملیات ها را اجرا می کنند.

این مطلب را شاه محمود میاخیل معاون اول و سرپرست وزارت دفاع ملی، امروز 5 حوت در برنامۀ حساب دهی «دولت به ملت» در کابل بیان داشت.

وى که در این برنامه درمورد، دستاوردها و کارکردهاى این وزارت در جریان سال مالى 1399، به خبرنگاران معلومات ارایه  مى کرد، گفت: «در بعضى ولایات کشور خیزش ها به کسى و قوماندانى داده مى شود که شاید در تشکیل 500 تن باشد، ولى در عمل صد تن است.»

او درادامه افزود که به همین دلیل، سروى ها را شروع کرده اند؛ تا بدانند که چه تعداد خیزش­هاى واقعى و چه تعداد خیزش هاى خیالى وجود دارد.

اما منبع گفت که در چوکات نیروهاى اردوى ملى و پولیس ملى، افراد خیالى وجود ندارند.

موصوف خاطر نشان ساخت که به دلیل شیوع ویروس کرونا درسال روان، زمینۀ جلب و جذب، تعلیم و تربیه و عملیات ها دراین وزارت کمرنگ بود.

میاخیل اضافه کرد که در سال آینده، این وزارت زمینه جلب و جذب را به معیارى که باید باشد، افزایش خواهد داد.

به گفتۀ وى هم اکنون، نیروهاى امنیتى و دفاعى کشور،97 درصد عملیات ها را درسراسرکشور پلان گذاری و اجرا می کنند و تنها در بعضی ساحات، نیروهای بین المللی با آنان همکاری دارند.

وى گفت: «با آنکه دشمنان کشور درجریان سال مالی 1399حملات تهاجمی خویش را بالای132 ولسوالی وهفت ولایت اجرا نمودند؛ اما همهء آن حملات از سوی اردوی ملی در تمام جبهات دفع و با شکست روبه روشد.»

موصوف افزود که در نتیجۀ پلانگذاری واجرای عملیات های محاربوی در این سال در تمام کشور، 18288 تن از افراد مسلح مخالف کشته، 10296 تن آنان زخمی و 2259 تن دیگر شان بازداشت شده اند.

به گفتۀ میاخیل، طی سال مالی 1399تعداد 14415حلقه ماین­ تعبیه شده کشف وخنثی گردیده و 2325 حلقه ماین دیگر انفجار داده شده و نزدیک به هشت هزار کیلوگرام مواد انفجارى کشف و ضبط گردیده است.

موصوف خاطر نشان ساخت که در جریان سال مالی 1399 جمعاً 1095 قضیه جرمی، شامل حال 1431 تن، در قطعات و جزوتام های اردوی ملی بررسی گردیده، که از جمله 1073 قضیه شامل 1404 تن به څارنوالی های مرکز و ولایات محول شده و دوسیه های 22 قضیه شامل حال 27 تن، تحت کار قرار دارد.

  پربازدید ترین