• شنبه, 01 ثور 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

انس حقانی: هواپیمای بی سرنشین و موشک داریم

صفحه توییتری منسوب به انس حقانی؛ فرزند بنیان‌گذار شبکه حقانی در توییتی اعلام کرد در صورتی که سربازان خارجی تا ماه می از افغانستان خارج نشوند؛ «جنگی را را آغاز می‌کنیم که تاکنون ندیده‌اند، این بار ما پهباد های بدون سرنشین داریم و موشک‌های خودمان را داریم.»

به گزارش شفقنا، حقانی نوشته است: «اگر جنگ را آغاز کنیم این بار ما پهباد های بدون سرنشین داریم و موشک‌های خودمان را داریم و این وضعیتی است که مخالفین ما پیش از این هرگز در میدان جنگ ندیده‌اند».

صدیق صدیقی؛ معین وزارت داخله به هشدار حقانی واکنش نشان داده و گفته که او برای صلح آزاد شد؛ اما حالا از خونریزی هشدار می‌دهد.
صدیقی در توییتی نوشته است که شبکه حقانی پیش از این هم از ابزارهای مختلف برای خشونت استفاده کرده‌است.

انس حقانی افزوده است: «رهبری ما گفته‌اند که جنگ‌جویان هیچ خشونتی را مرتکب نشوند، اما اگر توافق‌نامه لغو شود، پیام ما به جامعه‌ی جهانی خیلی روشن خواهد بود.»
امریکا و طالبان درست یک سال پیش، به تاریخ 10 حوت توافقنامه صلح امضا کردند.
در این توافق‌نامه، طالبان تعهد کردند که از حمله بر نیروهای خارجی خودداری کرده و خشونت‌ها را کاهش می‌دهند. طالبان تعهد کردند که رابطه‌ شان با سایر گروه‌های ترورسیتی به ویژه القاعده را قطع کرده و با دولت افغانستان وارد گفت‌وگو خواهند شد.

همچنین، بر اساس این توافق‌نامه، دولت امریکا نیز تعهد کرد که تا ماه می سال روان میلادی، تمام سربازانش را از افغانستان بیرون می‌کند.
افزایش خشونت‌ها، عدم قطع رابطه با سایر گروه‌های تروریستی و عدم پابندی به گفت‌وگوهای صلح از سوی طالبان، سبب شد تا دولت جدید امریکا به رهبری جو بایدن، توافق‌نامه‌ قطر را مورد بررسی قرار دهد.

جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا، گفته است که می‌تواند جدول خروج سربازان امریکایی از افغانستان در ماه می سال روان میلادی را کنار بگذارد.
ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو نیز، گفته است که خروج عجولانه از افغانستان نگران‌کننده است و سبب قوت گرفتن گروه‌های تروریستی خواهد شد.

  پربازدید ترین