• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

عجز عربستان در برابر حملات تلافی جویانه یمنی ها/ ریاض دست به دامن شورای امنیت علیه انصارالله شد

 عجز عربستان در برابر حملات تلافی جویانه یمنی ها/ ریاض دست به دامن شورای امنیت علیه انصارالله شد

آل سعود به رغم ویرانی زیرساخت های یمن در طول شش سال حملات مداوم به این کشور و کشتار شمار زیادی از شهروندان و ویرانی منازل یمنی ها، حالا در برابر حملات تلافی جویانه ارتش این کشور دست به دامن شورای امنیت شده است.

وبگاه سبق روز چهارشنبه اعلام کرد که سعودیها از شورای امنیت خواسته اند تا به زعم ریاض به مسئولیت خود برای توقف آنچه که «تهدیدات حوثی‌ها علیه صلح و امنیت بین‌المللی» خوانده است، ادامه دهد.

وبگاه سبق افزود که «عبدالله بن یحیی المعلمی» نماینده دائم سعودی در سازمان ملل در نامه‌ای به شورای امنیت نوشته که «بنا به دستورات دولت عربستان، برای شما درباره ادامه اقدامات نظامی و حملات حوثی‌ها (جنبش انصارالله یمن) علیه عربستان می‌نویسم».

وی در این نامه خود نوشت: «از میان این اقدامات خصمانه، شلیک موشک بالستیک به سمت غیرنظامیان عربستان است که ترکش‌های پراکنده این موشک پس از رهگیری و انهدام آن از سوی پدافند هوایی کشور، به یک منزل مسکونی در ریاض در تاریخ 27 فوریه خسارت وارد کرده است».

المعلمی تأکید کرد که «با وجود محکومیت شدید شورای امنیت و درخواست فوری برای توقف آن طبق قطعنامه 2564 صادره در تاریخ 25 فوریه 2021، حملات حوثی‌ها به عربستان همچنان ادامه دارد».

عبدالله المعلمی در نامه خود از شورای امنیت خواست تا به مسئولیت خود برای «مجازات» انصارالله و توقف آنچه که «تهدیدات حوثی‌ها علیه صلح و امنیت بین‌المللی» خوانده است، ادامه دهد.

نماینده دائم عربستان در سازمان ملل همچنین درخواست کرد که این نامه به عنوان سند رسمی شورای امنیت منتشر شود.

این درخواست نماینده سعودی در حالی مطرح می شود که ارتش یمن بارها اعلام کرده که حملات پهپادی و موشکی به عربستان زمانی متوقف خواهد شد که تجاوزات سعودی به یمن متوقف شود.

به گزارش ایرنا، عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

کشورهای همپیمان عربستان در این جنگ به دنبال مشاهده بی‌نتیجه بودن آن، بتدریج خود را از ائتلاف عربی کنار کشیدند و فقط امارات به دلیل داشتن اهداف توسعه‌طلبانه و طمع‌ورزی‌های خاص خود در یمن، به حضور نظامی‌اش در این جنگ تا به امروز ادامه داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون جز کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی و همچنین آواره شدن میلیون‌ها نفر از شهروندان محروم و ویرانی زیرساخت‌ها و قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار در این کشور، نتیجه‌ای برای متجاوزان به همراه نداشته است.

  پربازدید ترین