• پنج شنبه, 09 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

پاپ: دیدارم با سیستانی فراموش نشدنی بود

 پاپ: دیدارم با سیستانی فراموش نشدنی بود

رهبر کاتولیک‌های جهان دیروز، چهارشنبه بار دیگر از دیدارش با سید علی سیستانی در روز ششم ماه جاری میلادی صحبت و این دیدار را "فراموش نشدنی" توصیف کرد.

به نقل از خبرگزاری رویتر، پاپ فرانسیس،‌ رهبر کاتولیک‌های جهان توییت کرد: من همچنین از مقامات دینی ابتدا از سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعه تشکر می‌کنم دیدار من با او فراموش نشدنی بود،‌ خداوند به عراق، خاورمیانه و کل جهان صلح اعطا کند.

او افزود: ما به دعایمان برای عراق و خاورمیانه ادامه می‌دهیم و به رغم نابودی و سلاح‌ که بر سر آن ریخته درختان نخل همچنان به عنوان نماد این سرزمین به رشد خود ادامه می‌دهند و بار می‌دهند. درباره برادری نیز مساله همین‌گونه است؛ برادری باعث جنجال و فریاد نمی‌شود اما بار می‌دهد و باعث می‌شود رشد کنیم.

پاپ توییت کرد: بعد از سفر به عراق وجودم پر از قدردانی از خدا و تمام کسانی شده که این سفر را ممکن کردند، از رئیس‌جمهوری، دولت عراق و اسقف‌های این کشور تشکر می‌کنم.

او اشاره کرد: پیام برادری از شهر اربیلی آمد که رئیس اقلیم کردستان عراق، نخست‌وزیر و مقامات و مردم این منطقه از من استقبال کردند، من بار دیگر از ملت کرد برای استقبال گرم‌شان تشکر می‌کنم.

پاپ درباره مهاجران عراقی نیز گفت: اگر بخواهم درباره بسیاری از عراقی‌های مهاجر صحبت کنم باید بگویم همه چیز مثل ابراهیم (ع) را ترک کردید، ایمان و امید خود را حفظ کنید و هر جا اقالت گزیدید، به دنبال صداقت و برادری باشید و اگر توانستید برگردید.

  پربازدید ترین