• جمعه, 10 حمل 1403
    خبرگزاری افغان ایرکا

رهبر جماعت اسلامی پاکستان: آمریکا باید از منطقه برود

رهبر جماعت اسلامی پاکستان: آمریکا باید از منطقه برود

رهبر حزب جماعت اسلامی پاکستان تاکید کرد: آمریکا هرگز نمی‌تواند دوست پاکستان باشد و باید از منطقه برود.

سناتور «سراج الحق» که ریاست حزب جماعت اسلامی به عنوان دومین حزب مذهبی قدرتمند در پاکستان شناخته می‌شود، همواره بر مواضع ضدآمریکایی خود تاکید داشته و از مخالفان جدی حضور نظامی واشنگتن در منطقه به ویژه در افغانستان و همچنین طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

وی طی مصاحبه با روزنامه پاکستانی "نایی بات" گفت که دوستی و ائتلاف با آمریکا به ضرر پاکستانی‌ها تمام شده و واشنگتن هرگز نمی‌تواند دوست پاکستان باشد.

سراج الحق افزود که حزب جماعت اسلامی از زمان یورش آمریکا به افغانستان و سپس ائتلاف با پاکستان در زمان ژنرال مشرف، به شدت مخالف این موضوع بوده و پس از آن مجری جنبش خروج آمریکا از منطقه شد.

پیش‌تر رهبر جماعت اسلامی پاکستان در بحث تعامل با واشنگتن گفت: روی کار آمدن دولت جدید آمریکا هیچ منفعتی برای اسلام‌آباد نخواهد داشت. برای پاکستان باخت ترامپ و پیروزی بایدن هیچ فرقی ندارد و قرار نیست تغییری در رویکرد کاخ سفید ایجاد شود.

گفتنی است، پس از روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ در آمریکا فضای بی‌اعتمادی میان اسلام‌آباد و واشنگتن به شدت افزایش یافته است و طی چند سال اخیر پاکستانی‌ها هرگونه زیاده‌خواهی آمریکا در مبارزه با تروریسم به خصوص در بحث افغانستان را رد کردند.

عمران‌خان نخست وزیر پاکستان اواخر ماه سرطان/تیر 1398 با هدف کاهش بی‌اعتمادی میان این کشور و آمریکا سفر رسمی به واشنگتن داشت و در کاخ سفید با ترامپ رئیس جمهوری سابق ایالات متحده دیدار کرد.

  پربازدید ترین